Mentő drónoktól a világ legnagyobb utasszállító repülőgépéiig a berlini ILA kiállításon
Legyen szó a Lilium eVTOL (elektromos meghajtású, függőleges fel- és leszálló repülőgép) legújabb prototípusáról, a Do328 Upliftről, mint a klímabarát repülési technológiák repülő tesztberendezéséről, vagy a világ legnagyobb utasszállító repülőgépéről – az ILA Berlin június 5. és 9. között bemutatja a repülőgépek teljes skáláját.

 

A látogatók testközelből megtapasztalhatják a repülés varázsát mind a statikus, mind a mozgó bemutatókon. A repülési bemutatók aránya nőni fog az előző 2022-es kiállításhoz képest: naponta négy 30 perces slotot terveznek a repülési bemutatókra, amelyek illeszkednek a szomszédos BER repülőtér folyamatos repülési műveleteihez, és kézzelfoghatóvá teszik az ILA három alapelvét: innováció, új technológia és a fenntarthatóság.

Flying Display – csúcstechnológa a levegőben

Ez a világ egyik leghatékonyabb és legsokoldalúbb vadászrepülőgépe – immáron 50 éve. A születésnapja alkalmából az Airbus és a légierő különleges lakozással látta el a Tornado-t. Ezt a tornádót először az ILA Berlin-en mutatják be a nagyközönségnek – földön és levegőben. A manőverezőképességéről és a fejlett repüléselektronikáról ismert Eurofighter repülés közben is bemutatja képességeit. Ráadásul az F-35 – a világ egyik legmodernebb vadászgépe – az ILA-n látható először a levegőben. A lopakodó technológiának köszönhetően szinte „láthatatlanul” siklik a levegőben.

 

 

Ezenkívül az A321 megmutatja, hogy egy utasszállító is a képes a feszes és dinamikus kanyarokban repülni. Egy másik kiemelkedő esemény a Luftwaffe légi parádéja – amely az Eurofighterből, a Tornadóból és az A330 MRTT üzemanyagszállító repülőből áll. Helikopterek (NH-90, Eurocopter Tiger, Sikorsky CH-53), drónok (Vector) és az Elektra Trainer elektromos ultrakönnyű repülőgép is szerepel a kiállítás programjában.

Statikus bemutatók: Az Emirates A380-tól az Euro drónig

Az ILA Static Display lehetővé teszi, hogy testközelből megtapasztalhassa a repülés varázsát: az Emirates, a világ legnagyobb A380-as üzemeltetője például négyosztályos konfigurációban mutatja be A380-asát az ILA Berlinen a vásár mind az öt napján. Ezzel az Emirates zászlóshajója az ILA legnagyobb repülőgépe. A kiállított A380 újonnan átalakított, négyosztályos kabinkonfigurációt tartalmaz First Class privát lakosztályokkal és 76 továbbfejlesztett síkágyas Business Class üléssel a felső szinten, valamint az Emirates Premium Economy kabinnal a főfedélzet elején. Ebben a modernizált luxusbelsőben a repülőgépet idén csak Dubaiban és  Berlinben állítják ki.

 

 

Szintén az ILA-n látható az Airbus A321XLR – az A320neo egyfolyosós repülőgépcsalád legújabb tagja. Az A321XLR egyfolyosós hatótávolsága akár 8700 km is lehet, ami egy 11 órás non-stop repülésnek felel meg, például Londonból Vancouverbe. Az előző generációs repülőgépekhez képest 30 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásával ülésenként, valamint alacsonyabb NOx-kibocsátásával (nitrogén-oxid) és zajával az A321XLR a fenntartható repüléshez is jelentősen hozzájárul.

Az Airbus Helicopters bemutatja a PioneerLab-ot – az új, H145-ös platformon alapuló, kétmotoros gépét. Ez kiegészíti az Airbus FlightLabs programját, és olyan tesztelési technológiákra összpontosít, amelyek csökkentik a helikopterek kipufogógáz-kibocsátását, növelik a repülés autonómiáját, és integrálják a bioalapú anyagokat.

Újdonság a katonai repülés területén a Grille amit az igazán nehéz helyzetekben használnak: Az Avilus MEDEVAC drón forradalmasítja a sürgősségi segélynyújtást azáltal, hogy pontosan megtalálja a sérülteket, még a nehezen megközelíthető területeken is, és elsősegélyben részesíti. Ez egy újítás a segélyszolgálat magasabb színvonalú ellátásához.

A brazil Embraer repülőgépgyártó először lesz jelen az ILA-n. Bemutatja az A29-Super Tucano-t – egy földi támogató repülőgépet, amelyet már 16 ország használ. Az AWACS (Boeing E-3A Sentry) ezzel szemben egy repülő korai figyelmeztető és irányító rendszer. A törzsön található jellegzetes forgó radarkupolával felszerelve átfogó megfigyelést, észlelést és kommunikációt tesz lehetővé a légi műveletek irányításához és támogatásához világszerte.

 

 

Az ILA Európa legnagyobb űripari kiállítása – így az űrutazás témája sem hiányozhat a statikus bemutatóból: A hétvégi közönségnapok különleges színfoltja az A310 Air Zero G lesz. Ezt a speciálisan a francia Novespace által felszerelt repülőgépet a Német Űrügynökség használja. Pilótáik speciális manővert hajtanak végre: parabola formájú pályára hozzák a repülőgépet. A repülőgép a vízszintes repülésből meredeken emelkedik felfelé, majd lefojtja a turbinák tolóerejét és a maradék tolóerőt felhasználva felfelé "zuhan", majd a parabola csúcsának elérése után ismét lefelé, aminek következtében a súlytalanság körülbelül 22 másodpercig érvényesül. A kutatók ezt az időt kísérleteikhez használják fel. Ezzel a repülési manőverrel olyan gravitációs körülményeket lehet elérni, mint a Holdon vagy a Marson.

 

 

A statikus bemutatókon láthatók lesznek továbbá: pilóta nélküli légi járművek UAV (beleértve az Elbit, AAI RQ-7 Shadow-ot), drónok (Eurodrone és Loyal Wingman az Airbustól), helikopterek (pl. CH-53, NH-90, Eurocopter Tiger), szállító repülőgépek (Airbus A400M, Lockheed Martin C-130J Super Hercules, Boeing C-17 Globemaster III), valamint utasszállító repülőgépek (beleértve a Bombardier Global 6000 Expresst is).

 

A kiállítás repülési programja folyamatosan bővül

 

► További információk itt találhatók:

https://ila-berlin.de/de/flying-display

A statikus bemutató program is folyamatosan bővül. 

► További információk itt találhatók: 

https://ila-berlin.de/de/static-display

► További információ, az ILA-val kapcsolatban itt olvasható: 

https://www.ila-berlin.de/en

 

| Forrás: ILA Berlin

A mai munkásszállók nem egyenlőek a szocialista szállásokkal
Rengeteg tévhit kering a köztudatban a munkásszállók kapcsán, köszönhetően a szocializmusban tapasztaltaknak és a munkásszállóként használt épületállomány elavultságának. Ma azonban egészen mást jelent már egy dolgozói szállás.
Jöhetnek a büntetővámok a kínai elektromosautó-gyártókra
Az Európai Bizottság vizsgálata szerint az akkumulátoros elektromos járműgyártás Kínában tisztességtelen támogatásban részesül, ami gazdasági kárral fenyegeti az Európai Unió elektromos járműgyártásban érdekelt vállalatait, valamint hátrányos lehet a kínai gyártmányok uniós importőreire, felhasználóira és fogyasztóira, ezért ideiglenes kiegyenlítő vámok bevezetését helyezte kilátásba.
Így is kiválthatók a műanyag csomagolóanyagok
A fenntartható csomagolási megoldásokat szolgáltató vállalat vevőivel szoros együttműködésben túlszárnyalja fenntarthatósági célkitűzését.
A PTC Mathcad Prime 10 újdonságai
Ismerje meg a PTC Mathcad Prime 10 új funkcióit és fejlesztéseit!
Fenntarthatóság a megmunkálásban
Az ipar szinte minden területén egyre fontosabbak a fenntarthatósági szempontok érvényesítése, különösen a gyártási folyamatokban. Ugyanakkor fontos, hogy ne szűken egy termékre koncentráljunk, hanem vegyük figyelembe a környezetet is, a termék életciklusát és a teljes folyamatot, amelybe a termék beépül.