Innovációs versenyt rendez fiataloknak a Bosch - több mint 4 millió forint a tét
A hibrid innovációs verseny idén szeptember 29-30-án várja a középiskolás és egyetemista indulókat, akik szívesen tesztelnék problémamegoldó képességüket olyan hardveres és szoftveres kihívásokban, melyekkel valós változást hozhatnak az emberek életébe.

 

Útakadályokat detektáló drón, vezeték nélküli hőérzékelő kocka, automatizált szellőztető rendszer – csupán néhány úttörő megoldás, melyeket az elmúlt években hoztak össze a Code #LikeABosch hackathon fiatal résztvevői, mindössze 48 óra leforgása alatt. Érdemes megfontolni a személyes részvételt nemcsak a közösségi élmény, de a helyszín miatt is, a szentendrei úti Gamerland ugyanis a szünetekben is szórakoztató programok tárházát kínálja a fiatal ötletgazdáknak. Az online induló versenyzők a hackathon előtti napokban is csatlakozhatnak a programhoz.

Szeptember végén harmadik alkalommal jelentkezik a Bosch és a CraftHub közös szervezésű hackathonja, a Code #LikeABosch, melyet azzal a céllal hívtak életre 2021-ben, hogy lehetőséget adjanak a jövő tehetséges innovátorainak a bemutatkozásra. Idén is a népszerű Gamerland biztosít helyszínt a megmérettetésnek, a szervezők pedig közel 100 személyes résztvevőre számítanak a budapesti gamer közösség fellegvárában. Ezúttal azonban nem a felhőtlen szórakozásé lesz a főszerep, hiszen az indulóknak az idei évben csupán 24 órájuk lesz arra, hogy ötletes és megvalósítható hardveres és szoftveres megoldásokat hozzanak a Bosch mérnökcsapata által megálmodott kihívásokra.

 

 

„Középiskolásokra, egyetemistákra és fiatal pályakezdőkre egyaránt számítunk, akár csapatban, akár egyedül érkeznek – utóbbiak új formációkat alkotva állhatnak neki a fejlesztésnek. Nincs szükség magas szintű kódolói tudásra, de jó, ha legalább egy csapattag rendelkezik alapismeretekkel valamelyik programnyelvet illetően. A középpontban azonban az ötletek állnak majd” – mondja Varga Károly, az innovatív IT-rendezvényeket megvalósító CraftHub egyik alapítója és ügyvezetője.

Ez egy érdeklődő generáció, csak tudni kell, mivel szólítsuk meg

A nevezők csupán a verseny előtti napokban ismerhetik meg a pontos kihívásokat, majd kiválaszthatják, hogy a szoftver vagy a hardver kategóriában próbálják ki magukat. A tavalyi győztes Superset nevű formáció pédául egy hőszabályozó rendszert tervezett, amely egy vezeték nélküli érzékelő kocka segítségével detektálja a környezet hőmérsékletét és az emberi hőt is, így mindig csak azt a területet melegíti fel, ahol éppen tartózkodik valaki. A legjobb szoftveres megoldás a HFDN (High Frequency Data Network) lett, amely a járművek közötti akadálytalan információáramlást támogatja, új távlatokat nyitva a balesetmegelőzésben.

„A tavalyi hackathon összesen 75 csapattal rajtolt el, a kihívások középpontjában pedig – ahogy a győztes projektekből is látszik – a környezettudatos otthoni okosmegoldások, valamint a járműveket balesetmegelőző szenzoros támogatással felszerelő fejlesztések álltak. Az óriási érdeklődés és a jobbnál jobb ötletek pedig ismét megmutatták, hogy a fiatalok számára a közhiedelemmel ellentétben igenis fontos a jövő, és ha lehetőséget adunk nekik, olyan perspektívából képesek szemlélni egy-egy globális problémát, amire nem is gondoltunk. Szeretnénk bátorítani őket arra, hogy merjenek másként gondolkodni és újat alkotni” – mondja Varga Károly.

Ötlet, prezentáció, többezer eurós díjak – és a zsűri elismerése

A Bosch mentorai a hackathon során több alkalommal is fogadják a versenyzőket, hogy jó tanácsokkal lendítsék át őket az esetleges holtpontokon, sok idő azonban nincs a tétovázásra, mivel összesen 24 óra áll összesen rendelkezésükre kész projekteket benyújtani. A megoldásokat egy maximum 2 perces pitch videóban kell bemutatni a zsűrinek, a fejlesztéshez készített forráskódot pedig egy GitHub adattárban kell közzétenni – bizonyítva, hogy az innováció mögött megvalósítható koncepció áll.

Az első körben kiválasztott legjobb 8 csapat ezután kerülhet a döntőbe, ahol élő prezentációt tarthatnak a verseny összes résztvevője előtt, akik a zsűritagokkal együtt lehetőséget kapnak, hogy szavazzanak a verseny győztesére. Az egyes kihívások bajnokai 3000-3000 eurót zsebelhetnek be, az abszolút győztes csapat pedig további 5000 euróval gazdagodhat – természetesen az innovációs verseny felejthetetlen hangulata és a Bosch mérnök szakembereinek elismerése mellett.

 

| Forrás: CraftHub | Nyitókép: illusztráció, Adobe Stock

hyperMILL VIRTUAL Machining – fejlett szerszámgép szimuláció és analízis
A hyperMILL 2D, 3D, gyorsmarási és 5 tengelyes megmunkálásoktól a maró-eszterga központok programozásán a speciális alkalmazási területekig minden létező megmunkálási stratégiát egyetlen Windows-os felületen integrál.
Hiányszakma és biztos egzisztencia: ahol a jövő villanyszerelőit képzik
Sem a lakosság energiaellátása, sem az ország gazdasága nem működhet a villamos szakmák magasan képzett művelői nélkül – az E.ON Hungária Csoport egyre bővülő, a vállalat teljes szolgáltatási területét lefedő tanműhely-hálózatot hozott létre.
A kiber- és digitális technológiai kockázatok a vezetők rémálma
A PwC kutatása szerint, miközben a vállalkozások olyan új és feltörekvő technológiákat keresnek ahhoz, hogy értéket teremtsenek és átalakítsák működésüket, mint a generatív mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, az automatizálás és a felhőalapú megoldások, mindezek jelentős szerepet játszanak a szervezetek kockázati kitettségének alakításában is.
5 ok, amiért a szénszálas kompozit 3D nyomtatás forradalmasítja a gyártási folyamatokat
Itt az ideje, hogy felfedezze a szénszálas kompozit 3D nyomtatás világát, mivel számos olyan előnyt kínál, amely hatékonyabbá teheti a gyártási folyamatokat. A Stratasys kompozit 3D nyomtatás geometriától függően 2-4x gyorsabb, mint más szénszálas megoldások. Bemutatunk 5 meggyőző okot, amiért ez a csúcstechnológia megreformálja a gyártást!
Egy gép 500 milliós ára természetes, de a szoftver pár millióján mindenki elsápad
A rossz szoftverválasztás vagy egy elhibázott bevezetési folyamat elkerülésével akár többmilliós tanulópénzt spórolhatunk meg.