Innováció mentén szakad ketté a hazai vállalati szektor
Meglepő eredményeket hozott az elmúlt húsz év legátfogóbb innovációs kutatása, melynek során felmérték az 50-250 fő közötti cégek jelenlegi és korábbi gazdasági helyzetét, és innovációs gyakorlatukat.

 

Az RnD Strategy Kft. és a Kantar – Hoffman nemzetközi piackutató közös vizsgálata  egyértelműen megmutatta, hogy bár a cégvezetők világosan látják, hogy azok a cégek, akik folyamatosan foglalkoznak megújulással és innovációval, képesek bevonzani az új, tehetséges munkaerőt, motiválni és megtartani meglévő szakembereiket, csökkenteni a fluktuációt, gyorsabbá és költséghatékonyabbá tenni reakcióidejüket a piaci változásokkal szemben, és ezáltal meg tudják alapozni pénzügyi stabilitásukat és növelni tudják hatékonyságukat – vagyis az innováció segítségével hatalmas piaci előnyhöz juttathatnák vállalkozásukat –,  mégsem tesznek semmit a folyamatos megújulás érdekében.

Minden induló vállalkozás innovációval kezdődik. Mindenki, aki céget alapít, azt gondolja valamit jobban fog tudni, mint a versenytársai. Ám a kezdeti megújulási szándék nem feltétlen marad fenn az évek múlásával és akkor a vállalkozásoknak szembe kell nézniük a munkaerő fluktuációjával és motiválatlanságának problémakörével. Ez indukálja a megfelelő szakértelem hiányát, ami viszont előbb-utóbb a szolgáltatások vagy termékek színvonalának romlásához, és ezáltal a pénzügyi stabilitás elvesztéséhez vezet.

Az innováció nem egyszeri projekt

A gazdasági helyzet tekintetében a válaszadók pozitívan vélekedtek a vállalatuk elmúlt egy évéről, ezzel ellentétben a jelenlegi évet tekintve több mint egy harmaduk érezte úgy, hogy rosszabb helyzetben van. A következő másfél évről pedig kifejezetten pesszimistán nyilatkoztak a vállalatvezetők, a válaszadók több mint fele inkább negatív projekciót vetít előre vállalata életében. A vállalkozások szubjektív önreflexiójára és versenytársi helyzetére vonatkozó kérdésekből kiderült, hogy a vállalati vezetők számára a sikeresség legfontosabb fokmérője – a cég pénzügyi mutatói után közvetlenül – a vállalaton belül zajló fejlesztések és innovációk megléte (60%).

 

 

Ugyanakkor alig 51% foglalkozik folyamatosan a megújulással, alkalmazott innovációval. A korábban megvalósult innovációs projekteket megvizsgálva kiderült, hogy a vállalatok többségében technológiai jellegű innovációkat végeztek, melyeket 36%-a saját forrásból, 7%-a pályázati forrásból, 42%-a pedig vegyes forrásból finanszírozott.


Az elakadt vagy befejezetlen innovációs folyamatok vizsgálatakor az derült ki, hogy az elakadás okának elsődlegesen a forráshiányt nevezték meg a válaszadók (77%), de emellett kiemelt tényező volt a szükséges szakértelem hiánya (42%), illetve harmadik helyen a munkavállalói motiválás probléma köre végzett (28%).


Az RnD Strategy és a Kantar - Hoffman piackutatásából világosan látható, hogy bár a vállalatok sikerességüket még mindig leginkább pénzügyi mutatókkal mérik, de ennek egyre fontosabb részévé válik az innováció is.

„Azok a cégek, akik eredményesen működnek az innovációra soha nem egyedi projektként tekintenek, hanem szemléletmódként építik be a vállalat életébe, és folyamatosan gyakorolják azt. Esetükben az eredményorientált működés egyet jelenet az innovációs szemléletmóddal, ami minden esetben a vállalkozás pénzügyi mutatóinak javítására irányul. Vagyis kijelenthető, hogy a pénzügyi mutatók már önmagukban nem jelentenek kizárólagos siker tényezőt, továbbá, hogy az innováció mentén szakad ketté a hazai vállalati szektor.„ – nyilatkozta Dobos Vivien, az RnD Strategy Kft. ügyvezetője.

Az RnD Strategy Kft. 2022-ben kibővítette management boardját és fókuszt váltott, az oktatási szféra mellett nyitott a kis-és középvállalkozások irányába, célul kitűzve, hogy intézményesítse az innovációt a szektorban. Támogatva ezzel a vállalkozásokat, hogy az egyre gyorsabban változó makro- és mikro ökonómiai környezetben is stabil piaci és pénzügyi helyzetüket megtalálva működhessenek.

(Forrás: RnD Strategy, Kantar - Hoffman)

BMW GROUP CAREERS IN FEBRUARY
At the BMW Group, everything starts with passion. It turns a profession into a vocation. It drives us to keep reinventing mobility and bring innovative ideas onto the roads. Enthusiasm for joint projects turns a team into a strong unit where every opinion is valued. It is only when expertise, highly professional processes and enjoyment of work unite that we can shape the future together.
A BMW a jövőbe a dolgozóit is magával viszi
Gőzerővel halad a BMW Group Gyár Debrecen építése, ahol elsőként a keleti adatközpont épületét fogják átadni, várhatóan egy hónapon belül, ahova átadás után az informatikai részleg fog beköltözni.
Vajon új időszak kezdődik a termelő vállalatoknál is?
Már nem a nagy beruházásokkal érdemes keresni a rugalmasság megteremtésére és a költséghatékony működés fenntartására a megoldást.
Az önvezető autókról szóló iratokat kért be a Teslától az amerikai igazságügyi minisztérium
Az austini székhelyű cég ellen már több hatósági vizsgálat zajlik a vezetéssegítő rendszerek balesetveszélyességének gyanúja miatt.
Innovatív technológiával digitalizált szerszámtartók
A Zoller bemutatja a hatékony gyártási folyamat digitalizálása érdekében a chippel ellátott szerszámtartóit.