Hamarosan szót érthetünk az autónkkal is
A Continental a Google Cloud adat- és mesterségesintelligencia-technológiáit közvetlenül a járművezérlő rendszerbe integrálja.

 

A két techcég együttműködésének részeként közösen építenek generatív mesterséges intelligenciát (AI) a jövő autóiba, így a Continental lesz az egyik első autóipari beszállító a világon, amely ezt a technológiát közvetlenül a járművezérlő rendszerbe integrálja. A fejlesztésnek köszönhetően a sofőrök képesek lesznek beszélgetni autójukkal. Például arról, hogy teljesen megpakolt állapotban mekkora a megfelelő abroncsnyomás, vagy nyaraláskor a tervezett útvonal mentén milyen nevezetességek találhatóak. Az AI képes lesz összegyűjteni a szükséges információkat és megválaszolni a kérdéseket. Az együttműködésben a két vállalat egyesíti szakértelmét az autóipar, a szoftverek, a mesterséges intelligencia és a felhőalapú számítástechnika területén.

„A Google-lel közösen mesterséges intelligenciával ruházzuk fel az autókat, mely egyedülálló élményt nyújt a járművezetők számára. A megoldást Smart Cockpit névre keresztelt nagy teljesítményű számítógépünkre (HPC) fejlesztjük és arra számítunk, hogy mindössze 18 hónapon belül megvalósulhat. Ez egy újabb olyan lépés, mellyel valóra válthatjuk víziónkat a szoftveralapú járművekről” – mondta el Philipp von Hirschheydt, a Continental igazgatótanácsának tagja és az Automotive szektor vezetője az IAA Mobility sajtótájékoztatóján.

A járműipari szakkiállításon a Continental egy demó járművel mutatta be a nagy teljesítményű számítógépébe integrált generatív AI-rendszert. Ezzel a megoldással a technológiai vállalat széleskörű igényeket szolgálhat ki a jövőben, hiszen iparági szakértők szerint a következő tíz évben a nagy teljesítményű járműszámítógépek piaca eléri a több tízmilliárd eurót.

Egyre intelligensebb autók

A Google Cloud AI-alapú rendszere lehetővé teszi, hogy a sofőrök valós párbeszédet folytathassanak autójukkal, legyen szó akár az útvonal mentén található szállodákról vagy turisztikai látványosságokról. Ha a vezető esetleg többet szeretne megtudni egy közelben lévő történelmi épületről, a rendszer valós időben részletes információkat állít össze, és egy múzeumi audionarrációhoz hasonlóan játssza le azokat. Ha a járművezetőnek további kérdései adódnának, a korábban elhangzottak ismétlése nélkül is felteheti azokat a rendszernek: a Google Cloud társalgási generatív mesterséges intelligenciája képes lesz kontextusban értelmezni azokat.

A Continental biztosítja, hogy a rendszer hozzáférjen a járműre vonatkozó konkrét információkhoz is (mint a kezelési útmutató). Így az autó például meg tudja majd mondani, merre találjuk az USB-portot, vagy mekkora az ideális guminyomás telepakolt jármű esetén. Az AI képes lesz folyamatosan tanulni, ezáltal új tartalmakat létrehozni és alkalmazkodni a felhasználó preferenciáihoz.

Smart Cockpit fedélzeti szuperszámítógép

A Continental átfogó, „aszfalttól a felhőig” terjedő digitális ökoszisztémája tovább bővíti a beépített Smart Cockpit fedélzeti számítógépének funkcióit. A vállalat az autógyártók számára ezáltal egyszerűsíti és lerövidíti a különböző alkalmazások fejlesztési idejét, és párhuzamosan költséget is csökkent. A rendszer egyszerre nyújt kiváló teljesítményt és felhasználói élményt, továbbá kellően rugalmas, hogy a legkülönbözőbb autógyártói igényeknek is megfeleljen.

A Continental volt az első autóipari beszállító, amely elérhetővé tette a nagy teljesítményű számítógépek (HPC) használatát a járművekben. A Volkswagennel közösen, az elektromos ID. modellek teljes kínálatát a vállalat szerelte fel a világon elsőként HPC-kkel. Csak 2024 végéig 30 olyan járműmodell gurul le különböző márkák gyártósorairól, melyeket a Continental nagy teljesítményű számítógépeivel szerelnek fel.

 

| Forrás: Continental

hyperMILL VIRTUAL Machining – fejlett szerszámgép szimuláció és analízis
A hyperMILL 2D, 3D, gyorsmarási és 5 tengelyes megmunkálásoktól a maró-eszterga központok programozásán a speciális alkalmazási területekig minden létező megmunkálási stratégiát egyetlen Windows-os felületen integrál.
Hiányszakma és biztos egzisztencia: ahol a jövő villanyszerelőit képzik
Sem a lakosság energiaellátása, sem az ország gazdasága nem működhet a villamos szakmák magasan képzett művelői nélkül – az E.ON Hungária Csoport egyre bővülő, a vállalat teljes szolgáltatási területét lefedő tanműhely-hálózatot hozott létre.
A kiber- és digitális technológiai kockázatok a vezetők rémálma
A PwC kutatása szerint, miközben a vállalkozások olyan új és feltörekvő technológiákat keresnek ahhoz, hogy értéket teremtsenek és átalakítsák működésüket, mint a generatív mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, az automatizálás és a felhőalapú megoldások, mindezek jelentős szerepet játszanak a szervezetek kockázati kitettségének alakításában is.
5 ok, amiért a szénszálas kompozit 3D nyomtatás forradalmasítja a gyártási folyamatokat
Itt az ideje, hogy felfedezze a szénszálas kompozit 3D nyomtatás világát, mivel számos olyan előnyt kínál, amely hatékonyabbá teheti a gyártási folyamatokat. A Stratasys kompozit 3D nyomtatás geometriától függően 2-4x gyorsabb, mint más szénszálas megoldások. Bemutatunk 5 meggyőző okot, amiért ez a csúcstechnológia megreformálja a gyártást!
Egy gép 500 milliós ára természetes, de a szoftver pár millióján mindenki elsápad
A rossz szoftverválasztás vagy egy elhibázott bevezetési folyamat elkerülésével akár többmilliós tanulópénzt spórolhatunk meg.