Digitális megoldás segít a munkafolyamatok optimalizálásában
A koronavírus-járvány számos iparágban felgyorsította a fizikai kontaktussal járó személyes találkozások számának csökkenését eredményező digitális megoldások elterjedését azokban a munkafolyamatokban, ahol ez lehetséges.

 

Így történt ez az építőiparban is, amely gyorsan és eredményesen alkalmazkodott a megváltozott körülményekhez, miközben szereplői egyre inkább felismerik, hogy a digitalizáció az egészség védelme mellett növeli a versenyképeséget, javítja a hatékonyságot, támogatja a sikert. A PlanRadar ezeknek a céloknak az eléréshez kínál átfogó és szó szerint kézben tartható megoldást.

Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) szokásos, 400 hazai építőipari kivitelező, tervező vállalkozás bevonásával készült évközi konjunktúra felmérésében szeptemberben a válaszadók 60 százaléka a szakemberhiányt, 41 százaléka a járványt, 24 százaléka a késedelmes kifizetéseket, 12 százaléka a beszerzési nehézségeket jelölte meg a tevékenységét hátráltató tényezők között.

A felsorolt akadályokat a munkaszervezés javításával, a hatékonyság növelésével lehet leküzdeni, amiben nemcsak Magyarországon, hanem világszerte egyre fontosabb szerep jut a munkafolyamatok összehangolását, egységesítését, kézben tartását támogató digitalizációnak. A PlanRadart eddig a világ 45 országában több mint 8000 ügyfél választotta, jelenleg 25 ezerre tehető azoknak a már futó építőipari beruházásoknak a száma, ahol ezt a megoldást használják.

Mi az a PlanRadar?

A PlanRadar egy építőipari, ingatlankezelési szoftver, amely az épületek teljes életciklusán keresztül, a tervezéstől és az építéstől kezdve a működtetésen át egészen a lebontásig segíti felhasználóit a munkafolyamatok optimalizálásában, kézben tartásában. A PlanRadar webapplikáció telepítés nélkül elérhető böngészőn keresztül asztali számítógépről vagy laptopról. A mobil applikáció minden mobil eszközön elérhető. Az alkalmazás offline módban, internetkapcsolat nélkül is használható.

A felhasználók minden fontos információról: az építkezés tervrajzairól, a kivitelezés adott szakaszairól, állásáról, az elkészült ingatlan állapotáról, annak változásairól, a hatékony fenntartás és üzemeltetés biztosításához szükséges soron következő feladatokról, teendőkről bejegyzéseket, úgynevezett jegyeket készítenek, amelyeket az applikációban rögzítenek. A bejegyzésben azt is megjelölik, hogy kinek biztosítanak automatikus, azonnali hozzáférést a rendszerben frissített adatokhoz, dokumentumokhoz, tudnivalókhoz, döntésekhez, így az érintettek naprakész, folyamatos, teljeskörű tájékoztatást kapnak az építkezés, valamint az ingatlankezelés folyamatairól.

 

 

„A PlanRadar zökkenőmentes információáramlást biztosít a megbízók és a vállalkozók között, így átlagosan akár heti 7 órával is csökkentheti az adminisztrációra fordított időt, ezáltal növelheti egy-egy projekt hatékonyságát – sorolja az alkalmazzás előnyeit Ibrahim Imam, a PlanRadar társalapítója, társ CEO-ja. "A folyamatok valós idejű nyomon követésének köszönhetően a hibák gyorsan orvosolhatóak, a komoly kiadással járó, a tervezett költségek túllépését vagy az építkezés csúszását eredményező változások megelőzhetőek”.

Az ÉVOSZ korábban idézett felmérésében* a megkérdezett építőipari vállalkozások negyede az adminisztrációs terheket is megjelölte az üzleti tevékenységet akadályozó tényezők között. A PlanRadar az adatok naprakész nyilvántartásával, összesítésével ezen a területen is komoly segítséget kínál számukra.

A felhasználók tapasztalatai alapján a szoftver használatával átlagosan heti hét órával kevesebb időt kell adminisztrációra fordítani, ráadásul vitás esetekben nem okoz gondot a szükséges dokumentumok összegyűjtése, rendszerezése, igény szerinti megosztása. Az ÉVOSZ kutatása szerint a járvány miatt emelkedtek az egészségügyi intézkedések szervezési költségei, ennek, valamint a verseny erősödésnek eredményeként romlott a vállalkozások árbevételarányos jövedelmezősége. Nagy szóródás mellett átlagosan 7 százalék körüli ez az érték a megkérdezett cégeknél.

Sokan terveznek munkát váltani a közeljövőben
A Work Force 500 munkavállaló bevonásával készített - a fluktuációt vizsgáló - felmérése szerint a válaszadók 62 százaléka tervezi elhagyni munkahelyét a közeljövőben, legtöbben magasabb fizetésért váltanának.
A rezsicsökkentés új módszere: gyomláljuk ki az adatokat!
Ön tisztában van vele, vajon mennyi elavult és felesleges adatot tárolnak a cégénél, és ezek hol találhatók a vállalat rendszereiben? Meg tudja becsülni, mennyi tárhelyet és költséget emésztenek fel ezek a fájlok?
Biológiai jel alapú mobil fájdalommérő
A Kereken-Pálya Kft. a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatalhoz benyújtott Eszközfejlesztés fájdalomérzet detektálására biológiai jelek alapján című 2020-1.1.2-PIACI-KFI-2020-00011 azonosítószámú projektje sikeresen megvalósult.
A digitális ikrek fellendítik a gépfejlesztést
Gyorsabb piacra jutási idő, hatékonyabb tervezés, nagyobb funkcionalitás és jobb minőség – ezek a digitális ikrek előnyei a gép- és rendszergyártók számára. A Festo keményen dolgozik azon, hogy automatizálási komponenseit digitális ikerrel – adminisztrációs héjakkal történő digitális ábrázolással – lássa el.
Az IoT az alapokkal kezdődik
Számos, egymást kiegészítő technológia fejlődésének köszönhetően az Internet of Things (IoT) egyre gyorsuló növekedési pályán halad.