Budapesten fejleszti európai szintű szerviztevékenységét a Schneider Electric
Az új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központ a tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapata az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

 

A digitalizációval az épületgépészeti, ipari szervíztevékenység is gyökeresen átalakul. A legmodernebb megoldások már a hibamegelőzésre koncentrálnak, folyamatos méréssel, érzékelőkkel, egy-egy épület vagy gyártósor digitális másolatának segítségével valós időben követik a folyamatokat, ehhez előfizetéses keretrendszert kínálva. Ilyen módon pedig lehetséges az is, hogy már a hiba bekövetkezése előtt azonosítsák a rendellenességeket, elvégezzék a szükséges karbantartásokat, de csak ott végezzenek beavatkozást, ahol ez valóban indokolt. A Schneider Electric helyszíni szolgáltatások széles körét kínálja a szolgáltatási portfólióján belül, ennek részeként a társaság szakemberei tanácsadást nyújtanak új megoldások bevezetéséhez, valamint segítséget a szervizelésben, karbantartásban, így támogatva a költség- és energiahatékonyabb működést.

Az így átalakuló szerviztevékenység az egyik oka, hogy a Schneider Electric szolgáltatási üzletága az elmúlt időszakban jelentős növekedésnek indult. Ez a növekedés indokolta, hogy egy teljesen új szervezeti egységet hozzanak létre, amely egységes folyamatokkal tudja segíteni a cég ezen tevékenységét egész Európában. A most létrejövő budapesti központban dolgozó munkatársak kezdetben ajánlatkészítéssel, a rendelések koordinációjával, valamint virtuális értékesítési feladatokkal, adatelemzéssel és ügyfélgondozással foglalkoznak majd, később további kompetenciák kiépítése is várható. A társaságnál úgy látják, hogy a fenntartható fejlődést és a további növekedést egy központi egység létrehozásával még jobban tudják támogatni.

 

Veres Zsolt a Schneider Electric országigazgatója, és Gendúr István a budapesti Services Hub vezetője

 

„Magyarország több szempontból is stratégiai szerepet foglal el a Schneider Electric életében és már eddig is több területen bizonyítottuk, hogy rendelkezünk azokkal a képességekkel, infrastruktúrával, amelyek alkalmassá tesznek minket akár egy európai központ működtetésére is. Mint például a régiós logisztikai központ Szigetszentmiklóson, vagy a budapesti, szintén régiós beszerzési, illetve fenntarthatósági központunk. További fontos szempont volt a kiválasztás során, hogy a nyelvi igényeket is megfelelően ki tudjuk szolgálni Magyarországon. Külön öröm, hogy az új európai központ vezetője magyar szakember lesz, Gendúr István, aki immár tíz éve erősíti a Schneider Electric csapatát” – mondta el Veres Zsolt, a Schneider Electric országigazgatója.

„Idővel Európa teljes területén a magyar központból segítjük majd a helyszíni szolgáltatási tevékenységet. Magas hozzáadott értéket képviselő új munkahelyek jönnek létre az új központban, ahova már megkezdtük a munkatársak toborzását és kiválasztását. Jelenleg ajánlatkészítő mérnök, virtuális értékesítés, rendelésmenedzser, adatelemző, ügyfélkapcsolati és munkafolyamat-tervező munkakörökbe keresünk csapattagokat– tette hozzá Gendúr István, a budapesti Services Hub vezetője.

 

| Nyitóképen: A Europe Services Hub megnyitója

Egy elemzés szerint az MI már most kézzelfogható eredményeket hoz
A Kyndryl közzétette második, éves Kyndryl Readiness Report (Felkészültségi jelentés) című tanulmányát, amely 21 ország 3 700 felsővezetőjének válaszain alapul. Az eredmények egyszerre tükröznek lendületet és önreflexiót.
Új megoldások az AI-adatközpontok energiaigényére
Az ABB az NVIDIA-val együttműködve felgyorsítja a gigawatt-nagyságrendű, következő generációs adatközpontok fejlesztését. Az innováció középpontjában a jövőbeni, AI-alapú terhelésekhez elengedhetetlen, nagy hatékonyságú, csúcstechnológiájú, skálázható áramellátási megoldások fejlesztése és bevezetése áll.
Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?
A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik. A siker kulcsa egyre inkább az, hogy a cégek mennyire képesek megelőzni a bajt, illetve helyreállni belőle.
Európa legmodernebb papírgyárában tanulhatnak a jövő szakemberei
A digitalizáció, az automatizálás és a mesterséges intelligencia világát hozza közel a fiatalokhoz a Vajda-Papír a papíripari szakképzési programban, amelynek célja, hogy a diákok valódi ipari környezetben, Európa legmodernebb papírgyárában sajátítsák el a papírgyártás szakmai alapjait.
Kevesebb anyag, kisebb lábnyom - hazai innováció a műanyaggyártásban
A műanyag nélkülözhetetlen mindennapi életünkben, ugyanakkor előállítása és hulladékként való kezelése komoly környezeti kihívást jelent. Míg a PET-palackok és egyszer használatos zacskók esetében már látható előrehaladás, a legtöbb, összetett anyagból készülő műanyag újrahasznosítása továbbra is megoldatlan.