A személyes ajánlás a legjobb belépő a fejlesztési projekteknél is
A vállalati marketingesek elsősorban ismerős ajánlása alapján választanak partnert egy fejlesztési projekt kivitelezése során, de a tapasztalat és a személyes benyomás mellett továbbra is az ár a döntő szempont.

 

Érdekes megállapítás ez, ha azt is figyelembe vesszük, hogy az első körben meghatározott specifikáció és az elkészült munka között sokszor jelentős különbség van. A feladat végrehajtása mellett ma már sokkal nagyobb szerep jut a tanácsadásnak és a közös gondolkodásnak – derült ki az Integral Vision vállalati marketingesek körében végzett online felméréséből. 2020-ban mindenki az online térbe menekült, és tette ezt több vagy éppen kevesebb sikerrel. A webes megoldások felértékelődése, és úgy általánosságban az online jelenlét minősége, a legtöbb vállalkozás számára a túlélés lehetőségét jelentette.

Fejlesztési projektekből nem volt hiány, de a tapasztalatok és a munkafolyamatok megosztása vegyes képet mutat. Nagy általánosságban elmondható, hogy online fejlesztések esetén a programozást többségében külső partner bevonásával oldják meg a cégek, a válaszadók alig 10%-a mondta, hogy házon belül oldják meg a teljes folyamatot. Amiben eltérés mutatkozott az a feladat meghatározásának kérdése: a leggyakoribb eljárás, hogy a megrendelői oldalon csupán a probléma/feladat megfogalmazása történik meg és a teljes megoldási javaslatot (specifikáció, kreatív, programozás) a fejlesztő csapattól várják.

 

 

Ez nagyon pozitív, mert a közös gondolkodás során jobb eséllyel születik meg egy valóban az igényeknek megfelelő megoldás, ami a megrendelő igényeit hosszabb távon is szolgálja, például azzal, hogy egy könnyen módosítható felületet jön létre, amely a cég változásaira rugalmasan tud reagálni. A válaszadók közel harmada azonban nem ad ilyen mértékben szabad kezet, több mint 23% már az elkészült kreatív után, kész specifikációval keres magának fejlesztő partnert.

Döntő szempontok

Érdekes kérdés, hogy milyen folyamatot követően történik a partnerek kiválasztása. Ami talán a legfontosabb a személyes ajánlás és a korábbi tapasztalat. A megkérdezettek 77% ismerős ajánlása alapján kezd tájékozódni, 59% korábbi együttműködések alapján választ. Külön érdekesség, hogy a szakmai elismerések vagy a sajtójelenlét csupán 13%-ban számít az első körös szűrés során. A végső döntésnél - a tavalyi év gazdasági számainak tükrében egyáltalán nem meglepő módon - egyértelműen az ár a döntő szempont, ezt követi a kreativitás, a szakmai tapasztalat és a személyes benyomás.

A korábbi tapasztalatok tekintetében, ami talán a leglényegesebb, hogy a válaszadók 90%-a nyilatkozott úgy, hogy a programozási folyamat során az elvárások és az igények bizony változtak. Tekintve a fejlesztési folyamatok összetettségét, ez a szám egyáltalán nem meglepő. “Érdekes ellentét, hogy bár a legtöbb esetben változnak az igények a fejlesztés során, a döntéshozatalnál még mindig az ár az elsődleges szempont. Vagyis ezzel már az első körös árajánlatnál is érdemes számolni, hiszen mindenkinek az az érdeke, hogy az elfogadott büdzsé tartható legyen.

A megrendelői igények egyébként jelentősen átalakultak az elmúlt néhány évben. Míg korábban az volt az elvárás, hogy egy konkrét feladatot hajtsunk végre, ma sokkal nagyobb az igény a tanácsadásra és a közös gondolkodásra. Az agilitás ma már alapelvárás. Fontos, hogy olyan megoldásokat fejlesszünk, amelyek életképesek hosszabb távon is és rentábilisak az igények változását követően is” mondja Kulcsár Zsolt, az Integral Vision ügyvezető igazgatója.

Közös vállalat alakult a hidrogénmobilitás fejlesztésére
Az ipari gázokra specializálódott Messer és a Toyota Tsusho Europe bejelentette, hogy "SympH2ony" néven közös vállalatot létesít. A SympH2ony GmbH a teljes flottaüzemeltetési láncra vonatkozóan nyújt hidrogén-mobilitási megoldásokat.
A kibertámadások helyreállítási költségei felülmúlják a biztosítási keretet
A cégek esetében a kibertámadásokból származó helyreállítási költségek felülmúlják a biztosítási lefedettséget - mutat rá a Kiberbiztosítás és kibervédelem 2024 című jelentésének eredményeire hivatkozva a Sophos információbiztonsági cég közleménye.
Gyárszimuláció az ablakgyártás automatizálásához
Néha a gyártóknak van egy listájuk azokról az automatizálási projektekről, amelyeket szeretnének megvizsgálni és megvalósítani a létesítményeikben.
Folyamatos a növekedés az ipari hálózatok piacán
A HMS Networks minden évben átfogó elemzést készít az ipari hálózatok piacáról, az új csatlakoztatott csomópontok típus és protokoll szerinti megoszlását számba véve a gyári automatizálás világában. A legfrissebb tanulmány azt jelzi, hogy az ipari hálózatok piaca tovább növekszik, 2024-re 7%-os bővüléssel.
Egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a kibertámadásokban
Az ESET legújabb Threat Report jelentése átfogó képet ad a 2023 decemberétől 2024 májusáig megfigyelt fenyegetettségi trendekről. Az adattolvaj kártevők most már generatív AI-eszközöket is felhasználnak támadásaik során.