A kezdő mérnökök nettó 650 ezerért indulnának a pályán
A tavalyi évhez képest emelkedett a fiatal pályakezdők bérigénye az autopro.hu járműipari szakportál és a Trenkwalder Recruitment Kft. közös felmérése szerint.

 

A műszaki felsőoktatási képzésben résztvevő hallgatók közel kétharmada, 62,5 százaléka külföldön (is) tervezi a munkakeresést, de az országon belül még mobilisabbnak bizonyultak a jövő mérnökei – derül ki az autopro.hu és a Trenkwalder közös felméréséből. Az Automotive Hungary autóipari szakkiállításon megrendezett Techtogether Automotive Hungary diákversenyhez kapcsolódva a szervező autopro.hu a Trenkwalder Recruitment Kft-vel együttműködésben közös felmérést készített, melyben több mint 400, a hazai műszaki képzésben résztvevő mérnökhallgató pályaorientációs, bérezési és elhelyezkedési elképzeléseit mérték fel. A válaszokból kiderül, hogy a hallgatók 70 százaléka a diploma megszerzését követően kész az országon belül olyan helyre költözni, ahol a végzettségének megfelelő nyitott pozíciót talál.

Ez az arány valamelyest kisebb a tavaly 75 százaléknál, de még mindig elmondható, hogy a jövő mérnökei körében magas a költözési hajlandóság. Ezt persze nem ingyen teszik a frissen diplomázók: a Magyarországon elhelyezkedni kívánó mérnökhallgatók 57 százaléka legalább nettó 650 ezer forintot szeretne keresni, de a válaszadók 22 százaléka már kezdő mérnökként is legalább havi nettó 850 ezer forintot keresne. További 32,5 százalék minimum nettó 450 ezer forintot vár el, a maradék tíz százalék azonban beérné a nettó 250 ezer–450 ezer forintos sávval. Érdekesség, hogy tavaly a válaszadók 27 százaléka várt volna el kezdő mérnökként 850 ezer forint nettót, és további 45 százalék várt legalább 650 ezer forint nettó fizetést.

Sokan keresik a külföldi munka lehetőségét

A válaszadók 62,53 százaléka tervezi, hogy külföldön keres munkát a diploma megszerzése után. Ez az arány alig marad el a tavalyi 64 százaléktól. A külföldön szerencsét próbáló mérnökök 16,87 százaléka nettó 5500 eurós (mintegy 2,1 millió forint) bért vár el legalább, további közel 31 százalék pedig legalább 3500 eurót (mintegy 1,3 millió forint). Sokan élnének a home office lehetőségével is: bár a válaszadók közel 40 százaléka a munkahelyi munkavégzést preferálja, még nagyobb arányban (49,6 százalék) vannak azok, akik legalább két napot otthonról dolgoznának.

Azok aránya, akik csak otthonról szeretnének dolgozni, alacsony, nem éri el a 8 százalékot. Az autopro.hu és a Trenkwalder Recruitment Kft. immár második alkalommal végzett közös felmérést az autopro.hu által szervezett Techtogether Automotive Hungary mérnökhallgatói versenyen résztvevő diákok körében. Idén 400-nál is több válasz született, a minta azonban nem tekinthető reprezentatívnak: többségében (70 százalék) férfiak töltötték ki a kérdőívet, és a válaszadók 63,2 százaléka Budapesten jár felsőoktatási intézménybe.

 

| Forrás: autopro.hu | Trenkwalder | Nyitókép: illusztráció, Adobe Stock

A mai munkásszállók nem egyenlőek a szocialista szállásokkal
Rengeteg tévhit kering a köztudatban a munkásszállók kapcsán, köszönhetően a szocializmusban tapasztaltaknak és a munkásszállóként használt épületállomány elavultságának. Ma azonban egészen mást jelent már egy dolgozói szállás.
Jöhetnek a büntetővámok a kínai elektromosautó-gyártókra
Az Európai Bizottság vizsgálata szerint az akkumulátoros elektromos járműgyártás Kínában tisztességtelen támogatásban részesül, ami gazdasági kárral fenyegeti az Európai Unió elektromos járműgyártásban érdekelt vállalatait, valamint hátrányos lehet a kínai gyártmányok uniós importőreire, felhasználóira és fogyasztóira, ezért ideiglenes kiegyenlítő vámok bevezetését helyezte kilátásba.
Így is kiválthatók a műanyag csomagolóanyagok
A fenntartható csomagolási megoldásokat szolgáltató vállalat vevőivel szoros együttműködésben túlszárnyalja fenntarthatósági célkitűzését.
A PTC Mathcad Prime 10 újdonságai
Ismerje meg a PTC Mathcad Prime 10 új funkcióit és fejlesztéseit!
Fenntarthatóság a megmunkálásban
Az ipar szinte minden területén egyre fontosabbak a fenntarthatósági szempontok érvényesítése, különösen a gyártási folyamatokban. Ugyanakkor fontos, hogy ne szűken egy termékre koncentráljunk, hanem vegyük figyelembe a környezetet is, a termék életciklusát és a teljes folyamatot, amelybe a termék beépül.