A kánikula sem akadály az új csúcstöltőnek
Továbbfejlesztette töltési portfóliójának zászlóshajóját a Siemens. Az új, 400 kW teljesítményű készülék a 2021-ben piacra dobott SICHARGE töltőcsalád legújabb verziója.

 

Az immár ultragyors töltést biztosító modell kapacitásának köszönhetően leginkább autópályák mellett és e-kamionok töltőoszlopaként válhat a mindennapi mobilitás támaszává. Az akár 40 °C-os hőségben is teljesítménycsökkentés nélkül működő töltőket – speciális kialakításuknak (diszpenzeres rendszerüknek) köszönhetően – négy DC (egyenáramú) töltőkarral látták el. Azaz egyidejűleg több jármű is csatlakoztatható, amelyek között az eszközt kezelő szoftver dinamikusan osztja meg a rendelkezésre álló teljesítményt.

A fenntartható működéshez így a helytakarékosság is hozzájárul. A többféle fizetési opciót is integrálni képes töltők többnyelvű, intuitív, érintőképernyős kezelőfelület segítségével irányíthatóak, amelyeken a töltőpont-üzemeltetők akár hirdetéseket is elhelyezhetnek.

 

 

„Ez egy úttörőnek számító fejlesztés, hiszen magas környezeti hőmérsékletnél szinte minden gyártónak problémát okoz, hogy az oszlopaik nem képesek folyamatosan a 400 kW-os teljesítmény stabil leadására. Emellett az is kiemelkedő a piacon, hogy a Siemens partnereinek személyre szabott szolgáltatásokat és folyamatos támogatást biztosít a termék teljes életciklusa alatt, a telepítéstől a digitális és távoli, valamint a helyszíni szolgáltatásokig.” – mondta el Szilágyi Norbert, a Siemens Zrt. e-mobilitási szakértője.

Az előző verziójú, „csak” 300 kW teljesítményű SICHARGE D gyorstöltőből tavaly nyáron gyártották le az ezredik darabot a Siemens lipcsei gyárában. Az új modell már rendelhető a hazai piacon is.

Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül

A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók.

Franciaországban 2022-ben közel 200 ezer új elektromos járművet regisztráltak, ami 26 százalékos növekedést jelent 2021-hez képest. Így 2022 végén több mint 1,1 millió elektromos és plug-in hibrid jármű közlekedett Franciaországban, 2030-ra pedig akár 35 százalékra emelkedhet az elektromos autók aránya a francia utakon. Ez a szén-dioxid-kibocsátást és a klímacélok elérését tekintve mindenképpen jó hír, az azonban kihívást jelenthet, hogy ilyen mennyiségű elektromos jármű számára biztosítva legyen a megfelelő töltőinfrastruktúra.

 

ENGIE Vianeo autópálya-pihenők Franciaországban, nagy teljesítményű Siemens SICHARGE D e-töltőkkel felszerelve. Forrás: Siemens

 

Franciaországban ezért a töltőállomások országos hálózatának megerősítése és bővítése kulcsfontosságú a jövő mobilitásának megteremtéséhez. 2023 májusában az ország át is lépte a 100 ezer nyilvános töltőállomás mérföldkövét. Ebben a munkában talált partnerre az ENGIE Vianeo e-mobilitási vállalat a Siemensben, miután a tavalyi év során 64 franciaországi autópálya-pihenőt szereltek fel, összesen 320 darab, nagy teljesítményű, Siemens elektromos jármű (EV) töltővel.

Az országszerte négy autópálya-hálózaton (SANEF, APRR, AREA és VINCI Autoroutes hálózatok) telepített töltők között 251 darab 300 kW teljesítményű, ultragyors SICHARGE D modell és 69 darab 160kW-os, de skálázhatóságának köszönhetően akár ugyanúgy 300 kW-ra fejleszthető SICHARGE D töltő kapott helyet. Egy-egy csomópontnál így akár 24 töltőpont is elérhető, megelőzve ezzel azt, hogy a töltésre várakozók feltorlódjanak.

Ezek a töltőállomások az autópályás közlekedés igényeinek megfelelve, akár 20 perc alatt 80 százalékra képesek feltölteni az EV-ket. Minden töltőállomás képes egyidejűleg két jármű között dinamikusan elosztani a rendelkezésre álló teljesítményt, a könnyű használatot pedig a 24 hüvelyk átmérőjű, felhasználóbarát kezelőképernyők biztosítják.

 

| Forrás: Siemens

Tervezzen átlátható módon a Visual Components 4.9-es verziójával!
Megérkezett a Visual Components gyártásszimulációs és a robotok offline programozási megoldásának legújabb verziója, amely az eddiginél nagyobb áttekinthetőséget biztosít a gyártás tervezéséhez és optimalizálásához. A felhasználók könnyebben átlátható módon végezhetnek el többet, különösen a nagyobb gyártási és integrációs projektek esetében.
Veszélyben a kulcsfontosságú nyersanyagok
A nettó nulla kibocsátású energiára való átálláshoz nélkülözhetetlen kritikus ásványok több mint 70%-át veszélyezteti az éghajlatváltozás – áll a PwC kilenc fontos nyersanyagot vizsgáló, éghajlati kockázatokról szóló jelentésében.
Újabb Schaeffler-megbízást teljesített a Siemens
A szombathelyi gyár több mint ötmilliárd forintos bővítését segítették épületautomatikai és energiaelosztási rendszerekkel.
Kettős fordulatszámú kompresszor, a legújabb innováció az Atlas Copcótól
Mindeddig állandó fordulatszámú és változó fordulatszámú (VSD) csavarkompresszorok közül lehetett választani. Az első típus a legkedvezőbb áron megvásárolható, a másik üzemeltetése azonban költséghatékonyabb. Mi lenne, ha létezne egy harmadik opció is?
Az AI exponenciálisan fejlődik, amire az emberi agy nincs felkészülve
Egy technológiai forradalomhoz nagyjából tíz év alatt tud alkalmazkodni a társadalom | Két különösen aktuális témáról beszélgettek neves és elismert hazai szakemberek a Protechtor Future Summit üzleti és tech vezetőknek szóló inspirációs eseménysorozat tavaszi alkalmán.