Új korszak kezdődik a győri Audi gyárban
Kedden hivatalosan is elindult az elektromos motorok sorozatgyártása az Audi Hungaria győri gyárában. A 8 500 négyzetméteres gyártócsarnokban egy új gyártási koncepcióval, a moduláris gyártással készülnek az elektromos járműhajtások.

 

Az Audi Hungaria első elektromos járműhajtásai az Audi e-tron számára készülnek. Ez az első tisztán elektromos modell, mely az Audi brüsszeli gyártó telephelyén készül majd. Az e-motorok gyártásához szükséges innovatív berendezéseket és gyártószigeteket a vállalat egy év leforgása alatt telepítette. Az E-motorfejlesztés, a Gyártástervezés és a Kísérleti Motorgyártó Központ szakterületei Győrben szorosan együttműködve építették fel a szükséges kompetenciákat.

Az aktuális napi kapacitás mintegy 400 elektromos meghajtás gyártását teszi lehetővé, mely fokozatosan növelhető. Jelenleg mintegy 100 munkatárs dolgozik az új szakterületen, ez a szám év végéig több mint 130-ra nő. A termelés egy műszakos munkarendben folyik, hamarosan azonban átáll napi három műszakos munkavégzésre. A győri elektromos motor számos újdonságot nyújt.

 

 

Az állórész esetében – mely az e-motor egyik fő eleme - az a cél, hogy a vékony rézhuzalból a lehető legtöbbet tekercseljék rá a nyers darabra. Minél szorosabb a tekercselés, annál hatékonyabb a teljesítmény-leadás. Az Audi Hungariánál egy újonnan létrehozott behúzó- és tekercselőberendezés képes az optimális mennyiségű rézhuzalt kompakt módon tekercselni, majd a nyers darabba beépíteni.

Az elektromos motor további  főkomponensei például a teljesítményelektronika, amely külön házban kap helyet, a hajtómű és az erőt a kerekeknek átadó két féltengely. Az Audi Hungaria munkatársai két különböző típusú hajtást gyártanak az Audi e-tron számára, mivel a quattro tradíció értelmében az első és a hátsó tengely egyaránt hajtott. A gyártóberendezések, robotok, valamint a csavarozó és mérőállomások rögzített pozíciókban helyezkednek el, azonban nem lineáris szalag köti össze őket.

Ehelyett moduláris rendszerben, úgynevezett gyártószigeteken készülnek az erőforrások. Bár az összeszerelés sorrendje előre meghatározott, a moduláris kialakításnak köszönhetően a munkalépések közötti utak  elágazhatnak, és a gyártási folyamatban több mozgásteret tesznek lehetővé. A munkaállomásokhoz a munkadarabokat vezető nélküli szállító rendszerek juttatják el, egy intelligens IT-rendszer irányításával.

Digitális platformot fejleszt a Knorr-Bremse
A projekt célja olyan IoT megoldás fejlesztése és üzemeltetése, amelynek segítségével a gyártóvállalatok sikeresen megvalósíthatják folyamataik vertikális és horizontális integrációját.
Ajándék kulcsok a gépi képalkotó és azonosító termékekhez
A Cognex kedvező áron kínált gyártásautomatizálási megoldásai segítik a vállalatokat termékeik minőségének javításában, a termelési hibák kiküszöbölésében, valamint a gyártási költségek csökkentésében.
A jövő vezérlőközpontja
A DynaGridCenter projekt keretében a Siemens a tudomány és a kutatás területén aktív partnerekkel együttműködve fejlesztette ki az elektromos hálózati vezérlőközpontok következő generációját.
Ipari érintőképernyős táblaszámítógépek új generációja
Mára ezek az eszközök egy magasabb fejlettségi fokra jutva már nem csak okoskijelzőként, hanem – egyes vezérlési feladatok átvételével – önálló központi egységként is használhatók.
Műszaki webáruház integrálása a beszerzési folyamatokba
Az ipari e-beszerzések – hasonlóan a hazai kiskereskedelmi vásárlásokhoz –, exponenciális növekedést mutatnak, legyen szó az átlagos kosárértékről, a cégek nettó forgalmáról vagy éppen az elektronikus beszerzést preferáló munkatársak számáról.