Ügyfélélmény az autóban és azon túl
A Volkswagen Automotive Cloud célja, hogy a korábban csak nagyrészt az európai piacokra kifejlesztett felhőplatform eljusson Kínába és az Amerikai Egyesült Államokba is.

 

Jó ütemben halad a Volkswagen és a Microsoft közös projektje, a Volkswagen Automotive Cloud fejlesztése. Erről egyeztetett Berlinben Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója és Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója a Volkswagen Digital Lab központjában tett látogatásuk során. A Volkswagen Automotive Cloud platformot lépésről lépésre bővítik majd a világ többi térsége felé és ezzel elérhetővé teszik Európa, Kína és az Amerikai Egyesült Államok piacain, amelyek kulcsfontosságúak a jövőbeni, tisztán elektromos és teljesen hálózatba kapcsolt ID. modellcsalád tekintetében. A Volkswagen és a Microsoft közösen dolgozik első demonstrációs projektjén is, amely a hálózatba kapcsolt járműszolgáltatásokra koncentrál illetve előrelépés történt a Volkswagen új, észak-amerikai Fejlesztési Központjának létrehozása kapcsán is.

– A Microsofttal közös stratégiai partneri együttműködésünk kulcsfontosságú a terveink szempontjából, amelynek célja, hogy a Volkswagen egy szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatóvá váljon. A Volkswagen Automotive Cloud létrehozásával az egész világon egységesen alkalmazható megoldáson dolgozunk – hangsúlyozta Herbert Diess. – A digitális technológia rohamos gyorsasággal változtatja meg az autóipart minden szempontból, kezdve a gyártási folyamatoktól egészen magáig az autóig. Együttműködésünk lehetővé teszi a Volkswagen számára, hogy új, Azure alapú, hálózatba kapcsolt járműszolgáltatásokat kínáljon, amely felgyorsítja a vállalat átalakulását és meghatározza a mobilitás jövőjét, bárhol is éljen az ember – tette hozzá Satya Nadella.

Hálózatba kapcsolt szolgáltatások

A Volkswagen Automotive Cloud célja, hogy a korábban csak nagyrészt az európai piacokra kifejlesztett felhőplatform eljusson Kínába és az Amerikai Egyesült Államokba is. A Microsoft Azure átfogó képességei a felhő, peremhálózat, mesterséges intelligencia és az IoT terén jelentik továbbra is a digitális ökoszisztéma fejlődési alapját. Az ID. modellcsalád  lesz az első jármű, amely az Automotive Cloud platformját használja, Európai debütálása pedig 2020-ra várható. Még ugyanebben az évben indul a modell gyártása Kínában, 2022-től pedig az ID. modellcsalád valamelyik tagja az Amerikai Egyesült Államok egyik gyártósoráról gördül majd le.

 

 

Emellett a két cég közösen dolgozik első, a hálózatba kapcsolt járművek fejlesztéséhez kapcsolódó demonstrációs projektjén. Együttműködésük a kommunikációs és navigációs megoldásokra illetve a személyre szabható szolgáltatásokra koncentrál: elsősorban azokra az öntanuló eljárásokra fókuszálnak, amelyek elősegítik a szolgáltatások használatát a járművekben, kibővített funkciókat kínálva a bent helyet foglalóknak. A telefonkonferenciákhoz való automatikus csatlakozás és a bekészített navigációs úticélok átemelése csupán az első lépés a folyamatban, amelynek szintén része a Microsoft Skype és a Microsoft Office integrálása.

De nem állnak le a Volkswagen saját fejlesztései sem, így például a berlini kompetenciaközpontban a VW leányvállalata a Carmeq folytatja az új autóipari operációs rendszer, a "vw.os" szoftverének fejlesztését. Három helyszínen közel 650 szakember dolgozik a "vw.os" operációs rendszerén, illetve a vezetéstámogató, a vezetés kényelmét fokozó és az infotainment funkciót ellátó szoftverek fejlesztésén.

A fejlesztések ára

 

A G7 gazdasági hírportál információi szerint a Volkswagen nemrég döntött úgy, hogy összesen 44 milliárd eurót költ a gyárai átalakítására. A VW a saját maga által kirobbantott dízelválságból szén-dioxid-semlegessé tervezi tenni 2050-ig a működését. Ennek keretében 2023-ig 30 milliárd eurót fektet elektromos hajtáslánc-technológiai fejlesztésekbe. A következő öt évben több üzemet alakítanak át elektromos autók gyártására, és eközben a hagyományos gyártás egy részét az olcsóbb munkaerővel rendelkező régiókba telepítenék át. A jövő autóit tehát Németországban gyártanák, hiszen kevesebb alkatrészből áll egy elektromos autó, a gyártást nagyban lehet automatizálni és kicsit leegyszerűsítve: a munkabérnél fontosabb lesz az áramszámla összege. Az első elektromos platformra épülő modell, az ID az év végén gördül majd le a zwickaui üzem gyártósorairól.

 

A 2018-as eredménybeszámoló részletesen szól arról is, hogy az elektromos platformra épülő modellek számát 50-ről 70-re emelik. Az elektromos járművek gyártására való átállás magas beruházási szükséglete mellett kevesebb élőmunkát is igényel, ezért az elkövetkező években a Volkswagen több ezres létszámcsökkentésre kényszerül majd. Az üzemi tanáccsal már kialkudott 14 ezres leépítés felett 2020-ig az emdeni és hannoveri üzemekben az elektromos autók gyártására történő átállás keretében további 7 ezer munkahelyet szüntetnek meg. Mindemellett vállalati belső információk szerint az igazgatási és adminisztratív területeken is 5-7 ezer munkahely válik feleslegessé.

 

 

Mesterséges intelligencia dönt a munkaerő kiválasztásáról?
Vajon tudna egy robot jogi állásfoglalást adni, könyvelést készíteni, esetleg pénzügyi tanácsadást nyújtani? Néhány év múlva valószínűleg igen, és minden bizonnyal hatékonyabban, mint egy ember.
Nagy pontosságú mérés bármely anyagon vagy felületen
A Keyence ultrakompakt koaxiális lézeres elmozdulásérzékelőjét olyan ipari alkalmazásokban használják, mint a minőségjavítás, a hibás alkatrészek kiszállításának megelőzése, illetve a termelékenység növelése.
Kína lesz a világ legnagyobb 5G mobil technológiai piaca
A dolgok internetéhez (IoT) szolgáltatási szerződéssel csatlakoztatott berendezések száma 2025-ra 1,9 milliárdra emelkedik a 2018-as 672 millióról.
CFD szimulációk az optimalizáció szolgálatában
CFD – Sokak számára ismerős akronim, melynek elsősorban kétféle feloldása van; Contract for Difference, mely a pénzügyi kereskedéssel kapcsolatos fogalom, és a Computational Fluid Dynamics, vagyis a numerikus áramlástan. Számunkra most ez utóbbi a releváns.
Legyél Te az év Solid Edge diák tervezője!
A graphIT Kft. és a Salgótarjáni Szakképzési Centrum meghirdeti „Az év Solid Edge diák tervezője 2019!” versenyt, melyre bármely nappali tagozatos diák, középiskolás, főiskolás vagy egyetemista pályázhat!