Tartós szerszámmegoldások az autóiparban
A kiszámíthatatlan szerszáméltartam az egyik legnagyobb veszély az autóipari tömeggyártásban, főleg azért, mert a műveletei nagy mértékben automatizáltak, és többnyire a világ legfejlettebb robotizálási és automatizálási rendszerét használja.

 

A leállások időigényesek, megzavarják a gyártást, és még sokba is kerülnek, tehát magától értetődik, hogy a szerszámhibákat minden áron el kell kerülni. Bizonyos esetekben a gyártók a szerszámcsere-intervallumot a szerszám maximális éltartamánál kisebbre állítják. Általában ezt a megközelítést részesítik előnyben, mivel az autóipari alkatrészekben az anyageltérés minimális. Ebből következik, hogy a szerszámcserék kiszámíthatóbbak és biztonságosabbak, mint amikor megpróbálják meghosszabbítani a szerszám éltartamát néhány további alkatrész legyártása érdekében.

Több anyag fúrása

A Sandvik Coromant szakemberei számára a szerszám hosszabb éltartamának kulcsa nem korlátozódik a szerszám használatban töltött idejére, hanem kiterjed magának a fúrónak a kialakítására is. Ez a szemlélet vezetett a továbbfejlesztett GM geometriájú CoroDrill 860 kifejlesztéséhez, amely egy új kialakítású tömör keményfém fúró, anyagok széles köréhez optimalizálva az összes iparágban. A CoroDrill 860-GM esetében a Sandvik Coromant szerszámgépekkel és fémforgácsolással kapcsolatos szakértelmére alapozva egy új minőséget fejlesztett ki, ez az X1BM nevű egyedi, finomszemcsés keményfém hordozó.

 

 

A finomszemcsés keményfém megnövelt keménységgel rendelkezik, ugyanakkor szívóssága változatlan. Ezenkívül a fúróhegy többrétegű fizikai gőzfázisú leválasztásos (PVD) vékony bevonattal rendelkezik. Ez kulcsfontosságú a fúró termelékenységének javításához és a szerszám éltartamának biztosításához különféle anyagokban. Az eredmény egy kitűnő stabilitású, megmunkálási biztonságú, jobb éltartamú szerszám öntöttvas, acél, rozsdamentes acél, edzett acélok és színesfém megmunkálásához.

Az eszköz éltartamának felmérése

A szerszám éltartamának felmérésére egy jobb módszer az eltávolított anyagmennyiség mérése. A termelékenység fokozása érdekében a CoroDrill 860-GM innovatív, csiszolt horonykialakítással rendelkezik, amely javítja a forgácselvezetést, és jobb furatminőséget biztosít. Emellett segít csökkenteni a hőfelhalmozódást a szerszámban, és további előnyei közé tartozik a nagy magszilárdság és a kisebb forgácsolóerők fúrás közben. A 860-GM a Sandvik Coromant CoroDrill tömör keményfém fúrókból álló termékcsaládjába tartozik.

Fejlett geometriaA kialakításuknál nemcsak az optimalizált teljesítmény, hanem a sokoldalúság is szempont volt, ami azt jelenti, hogy különféle alkalmazásokban és anyagokban alkalmazhatók több iparágban. Ide tartoznak a következő anyagcsoportok: ISO-P, a fémforgácsolás legnagyobb anyagcsoportja, ötvözetlen és erősen ötvözött anyagokat is tartalmaz; ISO-M, amely tartalmazza a nehezen forgácsolható rozsdamentes acélokat, az ausztenites acélokat és a duplex acélokat; ISO-K, ide tartozik a szürkeöntvény, gömbgrafitos öntöttvas és a tömörített grafitos öntöttvas; ISO-H-acélok 45–65 HRc Rockwell keménységgel; és ISO-N a lágyabb színesfémekhez, például alumíniumhoz, rézhez és sárgarézhez.

Mint már említettük, a CoroDrill 860-GM továbbfejlesztett kialakítású, de mit jelent ez pontosan? Ez nagyrészt a fúró kialakításához köthető, amely fejlett, optimalizált csúcs- és horonygeometriával, megerősített maggal és sarokélletöréssel, a forgácsolóél mikrohibáit kiküszöbölő élelőkészítéssel és a fúrási stabilitást fokozó kettős szegéllyel rendelkezik. Kialakítása révén a fúrócsúcs finomított hátszögekkel és jobb felületi minőséggel rendelkezik. Összességében ezek a tervezési jellemzők stabilizálják a fúrót, csökkentik a belépési és kilépési súrlódást, és javítják a furattűrést, a felületi minőséget és az egyenességet. A fúró emellett stabil kopásmintát biztosít és kiváló furatpontosságot eredményez.

Jobb éltartam

Az autógyártók számára a CoroDrill 860-GM hasznosnak bizonyult motorblokkok, burkolatok, karimák és elosztócsövek fúrásához. Az autóiparon és az általános gépészeten túl a fúró minden olyan alkalmazáshoz alkalmazható, ahol a furatminőség kritikus fontosságú – például az űrkutatásban, az olaj- és gáziparban, az atomenergia és a megújuló energiaforrások területén. A 860-GM-mel eddig elért legkiemelkedőbb eredmények közé tartozik egy koreai autógyártó beszámolója. Az ügyfél a művelet során átmenő furatokat készített autóipari erőátviteli csatlakozókból álló sarzsban.

Összesen nyolc 8,2 mm (0,32”) átmérőjű átmenő furatot készítettek minden egyes alkatrészben 10 mm (0,39”) mélységgel. A meglévő megoldás 200 alkatrészt gyártott, összesen 1600 furattal, 80 m/perc (3102 ford/perc) forgácsolási sebességgel (Vc) és 381 mm/perc forgácsolási előtolással (Vf). Ehhez képest: a CoroDrill 860-GM 2300 alkatrészt (18 400 furatot) gyártott 100 m/perc (3878 ford/perc) Vc és 814 mm/perc Vf értékkel. Az eredmény jelentősen jobb, 1150%-os éltartam, és olyan termelékenységnövekedés, amely jelentősen csökkentette az alkatrészenkénti költségeket.

Hasonló eredményekről számoltak be más Sandvik Coromant ügyfelek is az autóipari szegmensben szerte a világon. A CoroDrill 860-GM képességei túlmutatnak a megmunkálási biztonságon és a jobb szerszáméltartamon. Mivel a megoldás minden anyaghoz egy fúrót kínál, csökkenthető a készlet és javul a gép rugalmassága, ami csökkenti az összeállítási időt és a költségeket. Ezek az előnyök azt mutatják, hogy az autógyártóknak mérlegelniük kell a továbbfejlesztett fúrók (mint például a 860-GM) pozitív hatásait a nyereségükre nézve – különösen a hosszú távú hatásokat, mivel az élet inkább maraton, nem pedig sprint. 

Termékadatok kiválasztása gyorsan, egyszerűen
Az új Eplan Data Portal megújult felhasználói felülettel és továbbfejlesztett keresési algoritmusokkal minden eddiginél könnyebb és gyorsabb a termékadatok kiválasztása.
Nyáron sem kell megfőni a nagyvárosokban
A zsúfolt metropoliszok a nyári forróságban hőcsapdaként működnek, ezeken a településeken az évi középhőmérséklet akár 10 Celsius fokkal is meghaladhatja a közvetlen szomszédságukban fekvő területekét.
Módosultak a távmunkaszabályok
Ha nem születik külön megállapodás, a munkavállaló legfeljebb hetente egy-két napot dolgozhat az irodában.
Természetesen viselkedő automatizált járművek
Az autók jövőbeni önálló közlekedéséhez a járművek pozíciójának nagypontosságú digitális térképeken való meghatározása szükséges.
Így látják a pályakezdő mérnököket a hazai nagyvállalatok
Nyitott szemlélet, határozottság, magas szintű informatikai tudás. Ezek a legjellemzőbb erősségei a most pályára lépő mérnök generációnak.