Sorozatgyártásban a Volkswagen első teljesen elektromos személyautója
Az ID.3 hamarosan a márkakereskedőkhöz is megérkezik. A német autóipari konszern villanyautója egy töltéssel mintegy 330 kilométer megtételére képes, ára 30 ezer euró körül alakul.

 

Zwickauban nem csupán egy új modell gyártása kezdődik, hanem "a Volkswagen jövője" – emelte ki a Volkswagen csoport vezérigazgatója, Herbert Diess. Mint mondta, egy olyan "ipari nemzetnek, mint Németország mindig újra fel kell találnia magát", mert csak a fejlődés révén tudja fenntartani teljesítményét. Erre példa az egykori NDK területén fekvő Zwickau, ahol kezdetben – a két világháború között – Horch márkájú kocsikat gyártottak, az NDK idején pedig Trabantokat, és mostantól a Volkswagen első sorozatgyártásra fejlesztett elektromos autóját. Az elmúlt hónapokban már több mint 1.600 legújabb generációs gyártórobotot telepítettek. Teljesen új technológiákat fognak alkalmazni, különösen a végső összeszerelés során, így például a tetőkárpit automatikus beszerelését is ilyen új technológiával végzik. A jövőben Zwickau naponta mintegy 150 autóval lesz képes többet előállítani, mint az átalakulás előtt, a növekvő automatizáltság eredményeként már 1.500 Volkswagen készül az eddigi 1350 helyett, míg a munkaerő létszáma nagyrészt változatlan marad.

A zwickaui üzem lesz Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromosautó-gyára, átalakítására 1,2 milliárd eurót (390 milliárd forint) fordítanak, és mind a nyolcezer munkatársat átképzik - mondta a vezérigazgató, kiemelve, hogy valószínűleg ez az autóipar történetének legnagyobb szabású "képzési offenzívája". Herbert Diess hangsúlyozta, hogy a személyautók piacán nincs alternatívája az elektromos meghajtásnak, csak ezt a technológiát lehet bevezetni gyorsan, széles körben és elfogadható áron. A hidrogénalapú meghajtási technológia csak a következő évtizedben válhat versenyképessé, és akkor is elsősorban a teherszállító járművek, a hajók és a repülőgépek számára.

A fejlesztés Németországban marad

Az autógyártásban a jelenkor a korszakváltás ideje, most már nem az a kérdés, hogy megtörténik-e az elektromos meghajtási technológia áttörése, hanem az, hogy mennyire gyorsan és a világ melyik régiójában, és ha Németország továbbra is vezető szerepet kíván betölteni az autógyártásban, akkor az elektromobilitásban és az élen kell járnia – mondta a Volkswagen csoport vezérigazgatója. Aláhúzta, hogy az autógyártás Németországban csak akkor kifizetődő, ha a magas bérek a lehető legnagyobb termelékenységgel és legjobb minőséggel járnak együtt, méghozzá a termelési láncolat valamennyi elemében.

 

 

Kifejtette, hogy az elektromobilitáshoz kapcsolódó valamennyi fejlesztést Németországban összepontosítják. Így például az ID modellcsalád akkumulátor rendszerét a braunschweigi üzemükből szállítják Zwickauba, a motor Kasselből érkezik, Salzgitterben pedig akkumulátor cellákat gyártanak majd a Northvolt nevű svéd céggel együttműködésben. Arról is szólt, hogy az elektromobilitás nélkül nem lehet győzni a klímaváltozás elleni küzdelemben. Mint mondta, a Volkswagen csoporthoz tartozó márkák jelenleg használatban lévő mintegy 100 millió gépkocsija a globális szén-dioxid-kibocsátás 1 százalékáért felelősek.

A társaság célja, hogy ezt az értéket 2050-re nullára csökkentse, és a már 2025-re 30 százalékkal mérsékeljék a flottaszintű kibocsátást. A gyártási folyamatot is át kell alakítani – mondta Herbert Diess, kiemelve, hogy az ID.3 a világ első elektromos meghajtású gépkocsija, amelyet úgynevezett karbonsemleges módon – a klímaváltozást fokozó gázok szén-dioxidban mért kibocsátásának a lehető legalacsonyabb szintre szorításával, és a fennmaradó kibocsátás ellentételezésével – állítják elő. Zwickau-ban összesen 8 ezer alkalmazott készül az elektromos korszak kezdetére.

Speciális nagyfeszültségű képzésen megtanulják, hogyan kell biztonságosan és helyesen kezelni a modern akkumulátor rendszereket és az elektromos vezetékeket. Eddig a tervezett 13 ezer képzési napból körülbelül 8 ezer már lezajlott, és több mint 2.500 alkalmazott már megkapta képesítését az e-mobilitásra. Az ID.3-at a Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatták be a nagyközönség számára, az első járművek leszállítását pedig 2020 nyarán tervezik. A járműveket kezdetben azok az ügyfelek vehetik át, akik az előfoglalási kampány során már korai gyártási helyet foglaltak az ID.3 első kiadására, melyre eddig több mint 30 ezer foglalás érkezett.

Az ID.3 mindennapos használatra szánt, kompakt autó, alaptípusa egy 45 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral rendelkezik, egy feltöltéssel legfeljebb 330 kilométert tud megtenni, ára 30 ezer euró körül lesz. A Volkswagen adatai szerint Zwickau a világ egyik leginkább automatizált autógyára lesz, a kocsikat 1700 robot és 500-nál is több automata szállító egység mozgósításával szerelik össze. Az üzemet "menet közben", fokozatosan állítják át elektromos autók gyártására, az ID.3 melletti jelenlegi modell, a Golf Variant helyére 2020-tól további elektromos modellek kerülnek. Az átalakítás 2021-ben kezdődő utolsó szakaszának végén Zwickauban már hatféle elektromos autót gyártanak majd, a csoport három márkája, a Volkswagen, az Audi és a Seat számára, és az üzem kapacitását évi 300 ezer darabra növelik.

Nitrogénüzemet épít a Messer a MOL vegyipari óriásberuházásában
Évente 70 milliárd forinttal növelheti majd Magyarország GDP-jét a MOL-csoport új poliol üzeme, amelynek megépítéséhez a Messer Hungarogáz Kft. is hozzájárul.
Digitális karbantartás menedzsment
A megelőző karbantartás egy időigényes folyamat, amelynek dokumentálása – meglepő módon – javarészt még mindig papíralapon történik.
Helyi 5G-hálózatokat hoz létre a Bosch
A jövő gyárainak megteremtésében úttörő szerepet játszanak a saját, helyi 5G-hálózatok. Mobil robotok, önvezető járművek és okosszemüvegek segítik a dolgozókat.
A legkisebb teljesítménymenedzsment IC
Az NJW4750 az európai piacon elérhető egyik legkisebb teljesítménymenedzser integrált áramkör elérhető az Endrich kínálatában.
A science fiction ma már a valóság
Technológiai, kulturális, esetleg evolúciós átalakulást jelent az emberiség életében a digitalizáció? Merre vezet az út a homo sapienstől a homo digitalisig?