Soha ennyi és ilyen öreg autó nem volt a magyar utakon
A Bosch megbízásából a Medián ismét elkészítette a magyarországi lakosság autóparkját, autóhasználati szokásait feltérképező felmérését.

 

A kutatás hiánypótlónak tekinthető, mivel máshol nem fellehető adatokat szolgáltat ezekben a témakörökben. Az eredmények értékét tovább növeli, hogy ezt a felmérést kétévente, 2008 óta, azaz egy évtizede elkészítik. A kutatásnak köszönhetően hiánypótló adatok és tendenciák rajzolódnak ki a magyar gépkocsiparkkal, autójavíttatási szokásokkal kapcsolatban. A 2018-as adatgyűjtés a magyar lakosságot reprezentáló 2400 fő megkérdezésével készült, a minta nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely szempontjából reprezentatív a 18 éven felüli autóval rendelkező lakosságra.

Az elmúlt hat évben folyamatosan nőtt a magyar utakon futó autók száma, az idei első fél évben elérve a 3,58 millió darabot. Az autóállomány dinamikus bővülését mutatja, hogy a tavalyi egész éves 272 ezres új üzembe helyezés után – amely tartalmazza az import használtautókat is – idén már az első félévben 150 ezer autót regisztráltak. A magyar háztartások 46 százaléka rendelkezik autóval, a gépjárművek jellemzően saját tulajdonban állnak, céges autó csak a háztartások 2-3 százaléknyi töredékében található – derül ki a felmérésből. 11 éve emelkedik a hazai autópark átlagéletkora: a kutatási adatok alapján az autópark átlagos életkora 2018 első negyedévében 13,9 év, 0,7 évvel magasabb a két évvel ezelőtt mértnél.

A budapestiek és a diplomások ülnek kevesebbet autóba

Az autók életkori megoszlása a felméréssorozat kezdete óta folyamatosan romlik, aminek elsősorban a 2008-as válság és annak következtében az új autó vásárlások tartós visszaesése az oka. Ugyanakkor a folyamat az utóbbi években lelassult és a 2012-es mélypontot követően, 2014 óta egyre inkább érezhető az új-autópiac fellendülése. Tavaly 116 265 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 20,4 százalékkal több a 2016-os 96 594-nél és 50,6 százalékos növekedés a 2015-ben eladott 77 179-hez képest. Az autók átlagos életkora a magasabb státuszú csoportokban – budapestiek, magasabb jövedelműek, diplomások – a legalacsonyabb, de egyikben sem egyszámjegyű.

Az autóval rendelkezők háztartások aránya a felméréssorozat kezdete óta nem sokat változott, de 2018-ban érte el eddigi maximumát (46 százalék). A magasabb státuszú rétegekben – tehát a diplomások (66 százalék) és a legmagasabb jövedelmi kategóriába tartozók körében (50 százalék) – stabilan magas az autósok száma. 2016 és 2018 között a 30-39 évesek körében, és az alsó-közép jövedelmi csoportba tartozók körében növekedett a legnagyobb mértékben az autóhasználók aránya, előbbieknél 51-ről 63 százalékra, utóbbiaknál 41-ről 55 százalékra.

Az autók többsége 5-10 ezer kilométert tesz meg egy évben, az átlagos futásteljesítmény 17 ezer kilométer, 800 kilométerrel több, mint két éve. Csaknem minden társadalmi csoportban nőtt az autóhasználat mértéke, a leginkább a fiatalok, a legfeljebb 8 osztályt végzettek és az érettségizettek és a falun élők körében. Kisebb mértékű csökkenés csupán a budapestiek és a diplomások körében érzékelhető.

Innovációs rendezvénysorozatot indított a Magyar Telekom
A digitális megoldásoknak köszönhetően hamarosan a mainak a töredékére csökkenhet az orvos-beteg találkozások száma, és a műtéti beavatkozások jelentős részénél is precíz robotkarok vehetik majd kezükbe a szikét.
Erősödik az igény a rugalmas többfelhős működés iránt
A Fujitsu nyilvánosságra hozott, új vizsgálata a hibrid IT-re és a többfelhős környezetekre jellemző rugalmasság, összehangolási képességek és konszolidált felügyelet iránti igény erősödésére világított rá az agilis többfelhős működés előnyei, valamint a komplexitás és a szállítóhoz kötöttség kockázatai között óvatosan egyensúlyozó szervezetek körében.
Áprilisban ismét országos CAD és CAM verseny diákok részére!
Az Enterprise Group PLM üzletág filozófiájának szerves része, valamint szakértő csapatának kiemelt célja a gépészeti tanulmányokat folytató diákok felé irányuló tehetséggondozás. Ennek a tevékenységnek keretében az Enterprise Group közép- és felsőoktatási intézményekkel alakít ki együttműködési rendszereket, melyek magukba foglalják a diákok számára szervezett egyedi képzéseket, előadásokat és szakmai gyakorlati lehetőséget.
A daru korai diagnózisa mikroszkóp alatt
A hullámpapír létrehozása: A Wörth am Rhein (Németország) található Palm papírgyár 6-os (PM6) üzeme évente mintegy 650 000 tonna, 160 g/m2 felületi tömeggel rendelkező, sokoldalú csomagolóanyagot gyárt. Annak érdekében, hogy folyamatosan és biztonságosan szállíthassák ezeket a hatalmas papírtekercseket, a gyárban lévő kétfőtartós híddaruknak mindig hibátlanul kell működniük.
Ne csak a kibertámadásoktól védjük adatainkat!
Az adatközpont fizikai környezetének állapota kritikus fontosságú