Az eredmények azt mutatják, hogy számos vállalat fordít erőforrásokat a megfelelő technológiákra, viszont hiányoznak náluk az ezekhez szükséges készségek, céges kultúra és hozzáállás, amelyek az elérhető előnyök megszerzéséhez segíthetik a vállalatokat. A kutatás szerint csupán ötödével növekszik az üzleti hatékonyság, ha a technológiákat az alábbi faktor figyelembevétele nélkül alkalmazzák.
A kutatásban 850 HR vezetőt és 5 600 munkavállalót kérdeztek meg arról, hogyan tudnak a vállalatok versenyelőnyt szerezni a digitális korban. Az eredmények szerint ahhoz, hogy egy vállalat agilis szervezetté váljon, amely képes lépést tartani a változásokkal, magas üzleti hatékonyság szükséges – a válaszadók 42 százaléka állította, hogy a hatékony üzleti működés elérését követően a vállalatuk általános teljesítménye növekedett.
Az üzleti fejlődés üteme sosem volt még ilyen fontos a vállalatoknak, mint napjainkban. Az alkalmazkodóképesség és az agilitás kritikus képességekké váltak. Ezek révén tud egy vállalat versenyelőnyre szert tenni és piacvezető ajánlatokat kínálni ügyfeleinek” – mondta Wilhelm Frost, a WHU – Otto Beisheim School of Management, Department for Industrial Organization and Microeconomics kutatója. Az alkalmazkodás alatt értendő a jobb ügyféltámogatás, ami kiszolgálja a vásárlók igényeit, illetve képessé teszi a vállalatokat, hogy bevonzzák és megtartsák a fejlődést előmozdító készségekkel rendelkező munkavállalókat. Azok a vállalatok, amelyek nem készülnek fel a már jelenleg is zajló változásokra, a szükséges készségek hiányában egyszerűen versenyképtelenné válnak a digitális piacon. A globális kutatási eredmények szerint a vezetők harmada úgy gondolja, a vállalati működésük jelenleg nem vonzó a tehetségek számára. Emellett a munkavállalók negyede világszerte aggódik, hogy elveszti a munkáját a gépek miatt.
A kutatás kapcsán Joachim Skura, az Oracle HCM Applications stratégiai igazgatója hangsúlyozta: rengeteg az olyan vállalat, amelyik alkalmaz ugyan korszerű technológiai megoldásokat, de nem integrálják azokat megfelelően az üzleti működésükbe. Emellett a munkavállalók továbbra is tartanak attól, hogy a gépek veszélyeztetik az állásukat. A szakember szerint valójában a párharc helyett az emberi és a gépi munkaerő egymást támogatva fogja elősegíteni az üzleti növekedést a jövőben. Sakura úgy vélte, hogy bármilyen technológiát is vezetünk be a vállalat működésébe, fontos, hogy azt a cégkultúra változása és a munkavállalók képzése is kövesse az átalakulást. Ugyanis ezek a digitális készségek adják azt a hét faktort, amelyek szükségesek a technológia nyújtotta előnyök kiaknázásához és ahhoz, hogy egy vállalkozás valóban képes legyen alkalmazkodni a változásokhoz.