Mit árul el az Ipar 4.0-ról a szövegelemző algoritmus?
Szeptember 15-től 17-ig három napon át szakértő előadásokkal, interaktív workshopokkal, exkluzív networking lehetőségekkel, valamint a MAM-Hungária Kft. vaskeresztesi gyáregységébe és a Herendi Porcelánmanufaktúrába várják a hazai ipari informatikai piac szereplőit az ágazat legrangosabb eseményére, a Smart Factory ConnAction konferenciára.

 

A programot ezúttal hibrid formában, a személyes jelenlét mellett, valós idejű online módon is követhetnek a rendezvény iránt érdeklődők. A közel félszáz technológiai vonatkozású program közül olvasóink figyelmébe egy olyan előadást ajánlunk, amely már címében is sokat ígérő: “Az Ipar 4.0 visszhangja a magyar weben  Mit gondolnak az internetezők a negyedik ipari forradalomról?” A szeptember 16-án 09:55-től követhető előadásáról Sinka Gabriella a Neticle marketingvezetője beszél.

– Természetesen nem látunk minden internetező fejébe, de vannak olyan eszközeink, melyek segítségével a rengeteg rendezetlen szöveges tartalmat rendezetté tesszük, és a megrendelő szempontjai alapján elemezzük. Hogyan? A Neticle szövegelemző eszközeivel kulcsszavak alapján feltérképezzük a nyilvánosan elérhető online tartalmakat. Ezek lehetnek Facebook bejegyzések, blogposztok, online magazinok tartalmai, vagy a social media aktivitásai.

A versenytársak online aktivitását is vizsgálhatjuk

A vizsgálat eredményeként pedig nem csak számadatokat fogunk kapni, például, hogy a keresett kifejezés hányszor jelent meg a hírekben vagy a Facebookon, hanem ennél sokrétűbb és szofisztikáltabb elemzést készítünk a saját fejlesztésű algoritmusunkkal. Az elemzés során szemantikai vizsgálatot is végzünk, így az érzelmeket is felismeri az algoritmus. Egy saját mutatónk, a Vélemény index arról ad képet, hogy a vizsgált témának milyen a megítélése az online világban.

 

Sinka Gabriella a Neticle marketingvezetője

 

Ez a metodika sikeresen alkalmazható akkor is, amikor a versenytársak online  kommunikációját kell vizsgálni, vagy arra keresünk választ, hogy mit gondolnak az internet használók egy megosztó témáról, és azt, hogyan érdemes kommunikálni. Ebben az esetben nyújt segítséget egyik kedvencem, az érzelem térkép.

Amikor a mesterséges intelligencia kapcsán végeztünk egy kutatást, a nyolc fő érzelmet – a vágyakozás, a félelem, a düh, a szomorúság, az élvezet, az undor, a bizakodás, és a meglepettség – egy mátrixba helyezve azt láttuk, hogy a háló két irányba, a félelem és az élvezet felé billent.

Ez nagyon érdekes következtetésre adott lehetőséget: egyrészt az emberek nagyon nagy lelkesedéssel beszélnek a mesterséges intelligenciához kapcsolódó fejlesztésekről, nyilván a lakossági szinten is rendelkezésre álló releváns termékekről és szolgáltatásokról van szó, – ugyanakkor megjelenik a félelem és a bizonytalanság is, ami a mesterséges intelligencia témájához fűzi az internetezőket.

 


A szövegelemzés egyik fontos tanulsága, hogy szükség van az edukálásra.


 

Mert azoknak a szakembereknek, akik évtizedek óta ebben az ipari környezetben élnek, fejlesztenek és terveznek, sok minden kézenfekvő és egyértelmű, de az internetezők, akik teljesen más területen mozognak, nem feltétlenül vannak tisztába ezekkel technológiákkal, és talán ez az, ami a félelemhez és tartózkodáshoz vezet, például a már említett mesterséges intelligencia kapcsán.

Ezért érdemes meghallgatni, hogy az internetezők, a közemberek, akik nem szakmabeliek, mit gondolnak ezekről a témákról. Az előadás során igyekszem olyan érdekességeket bemutatni, ami segíthet abban, hogy a konferencia résztvevői kívülről is lássák a saját területüket.

(Nyitóképünk: illusztráció)

Egy szünetmentes sikertörténet - A UPS-technológia evolúciója
Hogyan biztosítsuk a folyamatos áramellátást igénylő elektronikus eszközeink biztonságát? Erre a kérdésre már több mint fél évszázada létezik válasz: a szünetmentes tápegységek a kezdeti modellek óta számottevő fejlődésen mentek keresztül.
Az energiaválság a kriptovaluta-bányászokat is elérte
A növekvő rezsiköltségek miatt még nagyobb lendülettel szabadulnának a bányászok a videokártyáiktól, ami a használtpiac további erősödését eredményezi, a magyarok pedig most kezdenek rájönni, mennyit is számít az energiatakarékosság.
Ügyfélelégedettség automatikus, nagy megbízhatóságú elemzése
A contact centerek összes kommunikációs csatornáját egyidejűleg lefedő, mesterséges intelligenciára épülő magyar innováció támogatja a jövőben az ügyfélszolgálatok munkáját.
Űreszközökhöz fejlesztenek hőpajzsot a Debreceni Egyetemen
A szakemberek űreszközök hőszigeteléséhez fejlesztenek ki és gyártanak speciális polimer aerogéleket a novemberben induló 3 millió eurós összköltségvetésű programban.
Új, nagy nevű szimulációs szolgáltató a magyar piacon
A SIMTEC, mint az ANSYS Kelet-európai Elite Certified Channel Partnere, 2001 óta kínálja a legszélesebb és legintegráltabb szimulációs szoftver és szolgáltatás portfóliót a régióban.