Mesterséges intelligencia központot nyitott a Continental
Jens Brüning, a központ vezetője elmondta: a budapesti helyszín kiválasztásában fontos szempont volt, hogy legyenek a közelben mesterséges intelligencia (MI) szakemberek, és jól működő autóipari környezet.

 

A Fejlesztő Központ vezetője hangsúlyozta, hogy az 1400 négyzetméteres központ Budapest szívében egyedülálló lehetőséget nyújt a Continental szakértői számára, akik aktív alakítói kívánnak lenni a jövő mobilitásában. Inspiráló munkakörülményeket, a fejlesztésekhez szükséges high-tech felszereléseket és modern belső kialakítást biztosítunk munkatársainknak, teret adva a kreativitásnak és az ötleteknek. A csapatunk jelenleg MI specialistákból, data-managerekből, DevOps mérnökökből és alkalmazás fejlesztőkből áll. Az elkövetkező hónapokban folyamatosan bővülünk majd, hogy elérjük a célul kitűzött 100 fős létszámot – mondta a szakember.

Kitért arra is: az autóipar számára nagy kihívás, hogy a számítógépeket nemcsak egyszerű szabályokra kell megtanítani, hanem a közlekedésben fel kell ismerniük az emberi szándékokat is. Sok területen alkalmaznak mesterséges intelligenciát (MI), de az autóipari a legbonyolultabb a közlekedési környezet miatt, az ott kidolgozott megoldások átkerülnek a repülő- és űriparba, vagy a kutatásokban olyan területekre, mint a matematika valamint a fizika.

Az új Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központ létrehozása fontos mérföldkő a Continental számára az automata vezetés felé haladó úton. Az itt fejlesztett megoldások jelentősen hozzájárulnak majd ahhoz, hogy az automata vezetéshez használt rendszereink már a közeljövőben használatra készek álljanak, így biztonságosabbá téve a közlekedést – tette hozzá Sascha Semmler, a Continental Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) üzletágának Kamera program menedzsment vezetője.

Megoldások mesterséges intelligenciával

"Amíg nem értjük meg teljeskörűen és biztonságosan a környezetünket, addig nem beszélhetünk automata vezetésről. Az emberekhez hasonlóan a rendszernek is észlelnie kell a közlekedés többi résztvevőjét, az utat és a lehetséges akadályokat. Egy ilyen rendszer fejlesztése sok kihívást tartogat, számos különböző komponensből áll, amelyeket külön kell kialakítani, majd egy rendszerbe integrálni. A budapesti irodánk csupán pár hónap alatt már komoly eredményeket ért el: gépi tanulási módszereket fejlesztünk, alkalmazunk, illetve integrálunk. A fejlesztés előkészítésétől a termék tervezéséig tartó folyamat rendkívül lerövidül Budapesten. Az új megoldások azonnal beépíthetők a speciálisan felszerelt tesztjárművünkbe, hogy a szakértőink a valós életben szerezhessenek tapasztalatot – sorolta az előnyöket mondta Ralph Lauxmann, a Chassis & Safety divízió Systems & Technology terület vezetője.

A Központ megnyitása alkalmat adott néhány korábbi kutatás-fejlesztési eredmény bemutatására is, többek között a Continental újgenerációs gyalogos felismerő rendszerének interaktív élő demonstrációjára. Ez a funkció felelős a jármű környezetében lévő gyalogosok észleléséért, a védelmük érdekében. Amíg a jelenlegi fejlett vezetést segítő rendszerekben használt klasszikus gyalogos felismerő technológia csupán arról szolgáltat információt, hogy hol található a gyalogos, addig a következő generációs rendszerek már mesterséges intelligencián alapuló tanulási módszereket használnak. Ezáltal sokkal több információt képesek átadni: például beazonosítani az emberi test különféle részeit (kezeket, könyököt vagy vállat), ami alapján egy algoritmus előre jelzi az észlelt személy testtartását és várható mozdulatait. Ebből következtetéseket tud levonni a mozgásuk és figyelmük irányáról, ezáltal is növelve a biztonság szintjét. (MTI Fotó: Kovács Tamás)

Szintet lép a szerszámgépek digitalizálásában a Siemens
CNC vezérlőinek új nemzedékével a Siemens zökkenőmentesen kapcsolja össze a fizikai és a virtuális világot. A Sinumerik ONE által a szerszámgépek gyártói és felhasználói egyaránt nagyobb termelékenységet, jobb minőséget érhetnek el, ahogyan az szeptemberben, az EMO 2019 kiállításon is látható lesz Hannoverben.
A fröccsöntéshez használt szimulációs megoldások új generációja
A CoreTech System Moldex3D R17 szoftvere az új felhasználói felületnek és az egységes szimulációs munkafolyamatnak köszönhetően könnyű és gyors betekintést biztosít a gyártási folyamatba, felgyorsítva ezzel a döntéshozatali fázist.
Hibrid csapágyak tűrőképességének vizsgálata
Az SKF új kutatása költséghatékonyabbá és megbízhatóbbá teheti a hibrid csapágyakat, utat nyitva ezzel az alkalmazások szélesebb körében történő felhasználásukhoz.
Megtisztítják a világűrt
Az Európai Űrügynökség (ESA) Clean Space programjának egyik célja a világűr megtisztítása az űrszeméttől, a projekt keretében egy magyar cég az űreszközök dokkolását segítő infravörös és foszforeszkáló jelzőfények fejlesztését végzi.
Többet tudunk az összeszerelésnél
A HD Composite Zrt. – és konzorciumi partnerei – Magyarországról indulva szeretnék meghódítani a világ autógyártását, az eddig csak a szupersportkocsikat jellemző anyagok, a kompozitok felhasználásával. Egy példaértékű akadémiai kutatóintézeti, egyetemi és ipari konzorcium együttműködését mutatjuk be.