Mesterséges intelligencia központot nyitott a Continental
Jens Brüning, a központ vezetője elmondta: a budapesti helyszín kiválasztásában fontos szempont volt, hogy legyenek a közelben mesterséges intelligencia (MI) szakemberek, és jól működő autóipari környezet.

 

A Fejlesztő Központ vezetője hangsúlyozta, hogy az 1400 négyzetméteres központ Budapest szívében egyedülálló lehetőséget nyújt a Continental szakértői számára, akik aktív alakítói kívánnak lenni a jövő mobilitásában. Inspiráló munkakörülményeket, a fejlesztésekhez szükséges high-tech felszereléseket és modern belső kialakítást biztosítunk munkatársainknak, teret adva a kreativitásnak és az ötleteknek. A csapatunk jelenleg MI specialistákból, data-managerekből, DevOps mérnökökből és alkalmazás fejlesztőkből áll. Az elkövetkező hónapokban folyamatosan bővülünk majd, hogy elérjük a célul kitűzött 100 fős létszámot – mondta a szakember.

Kitért arra is: az autóipar számára nagy kihívás, hogy a számítógépeket nemcsak egyszerű szabályokra kell megtanítani, hanem a közlekedésben fel kell ismerniük az emberi szándékokat is. Sok területen alkalmaznak mesterséges intelligenciát (MI), de az autóipari a legbonyolultabb a közlekedési környezet miatt, az ott kidolgozott megoldások átkerülnek a repülő- és űriparba, vagy a kutatásokban olyan területekre, mint a matematika valamint a fizika.

Az új Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központ létrehozása fontos mérföldkő a Continental számára az automata vezetés felé haladó úton. Az itt fejlesztett megoldások jelentősen hozzájárulnak majd ahhoz, hogy az automata vezetéshez használt rendszereink már a közeljövőben használatra készek álljanak, így biztonságosabbá téve a közlekedést – tette hozzá Sascha Semmler, a Continental Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) üzletágának Kamera program menedzsment vezetője.

Megoldások mesterséges intelligenciával

"Amíg nem értjük meg teljeskörűen és biztonságosan a környezetünket, addig nem beszélhetünk automata vezetésről. Az emberekhez hasonlóan a rendszernek is észlelnie kell a közlekedés többi résztvevőjét, az utat és a lehetséges akadályokat. Egy ilyen rendszer fejlesztése sok kihívást tartogat, számos különböző komponensből áll, amelyeket külön kell kialakítani, majd egy rendszerbe integrálni. A budapesti irodánk csupán pár hónap alatt már komoly eredményeket ért el: gépi tanulási módszereket fejlesztünk, alkalmazunk, illetve integrálunk. A fejlesztés előkészítésétől a termék tervezéséig tartó folyamat rendkívül lerövidül Budapesten. Az új megoldások azonnal beépíthetők a speciálisan felszerelt tesztjárművünkbe, hogy a szakértőink a valós életben szerezhessenek tapasztalatot – sorolta az előnyöket mondta Ralph Lauxmann, a Chassis & Safety divízió Systems & Technology terület vezetője.

A Központ megnyitása alkalmat adott néhány korábbi kutatás-fejlesztési eredmény bemutatására is, többek között a Continental újgenerációs gyalogos felismerő rendszerének interaktív élő demonstrációjára. Ez a funkció felelős a jármű környezetében lévő gyalogosok észleléséért, a védelmük érdekében. Amíg a jelenlegi fejlett vezetést segítő rendszerekben használt klasszikus gyalogos felismerő technológia csupán arról szolgáltat információt, hogy hol található a gyalogos, addig a következő generációs rendszerek már mesterséges intelligencián alapuló tanulási módszereket használnak. Ezáltal sokkal több információt képesek átadni: például beazonosítani az emberi test különféle részeit (kezeket, könyököt vagy vállat), ami alapján egy algoritmus előre jelzi az észlelt személy testtartását és várható mozdulatait. Ebből következtetéseket tud levonni a mozgásuk és figyelmük irányáról, ezáltal is növelve a biztonság szintjét. (MTI Fotó: Kovács Tamás)

Mesterséges intelligencia dönt a munkaerő kiválasztásáról?
Vajon tudna egy robot jogi állásfoglalást adni, könyvelést készíteni, esetleg pénzügyi tanácsadást nyújtani? Néhány év múlva valószínűleg igen, és minden bizonnyal hatékonyabban, mint egy ember.
Nagy pontosságú mérés bármely anyagon vagy felületen
A Keyence ultrakompakt koaxiális lézeres elmozdulásérzékelőjét olyan ipari alkalmazásokban használják, mint a minőségjavítás, a hibás alkatrészek kiszállításának megelőzése, illetve a termelékenység növelése.
Kína lesz a világ legnagyobb 5G mobil technológiai piaca
A dolgok internetéhez (IoT) szolgáltatási szerződéssel csatlakoztatott berendezések száma 2025-ra 1,9 milliárdra emelkedik a 2018-as 672 millióról.
CFD szimulációk az optimalizáció szolgálatában
CFD – Sokak számára ismerős akronim, melynek elsősorban kétféle feloldása van; Contract for Difference, mely a pénzügyi kereskedéssel kapcsolatos fogalom, és a Computational Fluid Dynamics, vagyis a numerikus áramlástan. Számunkra most ez utóbbi a releváns.
Legyél Te az év Solid Edge diák tervezője!
A graphIT Kft. és a Salgótarjáni Szakképzési Centrum meghirdeti „Az év Solid Edge diák tervezője 2019!” versenyt, melyre bármely nappali tagozatos diák, középiskolás, főiskolás vagy egyetemista pályázhat!