Menjek vagy maradjak?
A magyar munkavállalók csaknem 60 százaléka gondolkodik azon, hogy munkahelyet vált a CX-Ray HR technológiai cég felmérése szerint.

 

Az eredmények arra is rámutatattak, hogy a dolgozók hozzáállása jelentősen változhat, ha úgy érzik, feladataival hozzájárulhatnak a cég sikereihez, véleményüket pedig árnyalja egy általuk alkalmasnak ítélt vezető. Magyarországon egyre több munkáltató szembesül fokozódó munkaerőhiánnyal: csak az IT szektorban például több mint 20 ezer programozó tudna rögtön elhelyezkedni az IVSZ (Informatikai Vállalkozók Szövetsége) szerint, de hiány van szakmunkásokból is szinte minden területen.

Többek között ezért is válhat egyre hangsúlyosabbá a szervezetek számára, hogy a kollégák megtartása érdekében megismerjék munkavállalóik véleményét a cégnél töltött tapasztalataik alapján. Egy erre irányuló felmérés eredménye, hogy azok közül, akik alkalmazottként dolgoznak, minden második ember (pontosan 57 százalékuk) munkahelyet váltana. Az online elégedettségi felmérést a CX-Ray HR-technológiai vállalat végezte számos magyarországi céget érintve, melyet csaknem 900-an töltöttek ki.

Fontos a jó vezető, de még fontosabb az értelmes feladat

Az elemzés arra is rámutat, hogy mely szempontok kapnak kiemelt szerepet a „menjek, vagy maradjak” döntés meghozásakor. Az eredmények alapján leginkább a vezető személye igazán hangsúlyos, valamint az, hogy a dolgozó mennyire járulhat hozzá a cég sikereihez a munkahelyi feladataival. Ezekben itthon nagyon alulteljesítenek a vállalatok, ami a munkaerő alacsony lojalitásához vezet. Csupán a kitöltők 35 százaléka tekinti követendő példának a főnökét és még kevesebben – 29,48 százalékuk – érzik úgy, hogy a vezetőjük kellő fontosság- és biztonságérzetet tud kelteni és motiválni tudja őket a nehezebb időszakokban. Ennél egy kicsit pozitívabban gondolnak a napi munkájukra: 47,89 százalékuk érzi úgy, hogy a feladataival hozzájárul a cég sikereihez, és elkötelezetten végzi azokat.

„Magyarországon a vezetők 86 százaléka csak akkor kezd el foglalkozni az emberei fejlesztésével, ha számszerű adatokat kap a csapata szervezetpszichológiai állapotáról. Az olyan tényezők, mint „a jó vezető” vagy „motiváló feladat” – habár elsőnek szubjektívnek tűnhetnek – számszerűsíthetőek” – mondta el Hári Péter, a CX-Ray ügyvezetője. „A rendszeres felmérések abban segítik a szervezeteket, hogy az emberi, sokszor láthatatlan aspektusokat láthatóvá tegyék, és ezek fejlesztésével hatékonyabban működjenek. Például úgy, hogy feltérképezik, mely kollégák kerültek kiégés-közeli állapotba és munkáltatóként támogatást nyújtanak számukra, hogy új lendületet kapjanak” – tette hozzá a szakember. A felmérésekkel kinyert információk birtokában a cégek kellően megalapozott szervezetfejlesztési döntéseket hozhatnak, amellyel a munkacsoportok teljesítménye jelentősen javulhat.

Van pozitív példa

Számos olyan cég is működik ugyanakkor az országban, amelyek munkavállalói szemmel kifejezetten kedveltek. Idén szeptemberben indult el a Dreamjobs vezetésével az úgynevezett Szerethető Munkahelyek Díj, melynek célja, hogy összegyűjtse azokat a 250 főnél kisebb magyar cégeket, ahol kifejezetten szeretnek a munkatársak dolgozni. A listához szintén a CX-Ray csapat végez egy, speciálisan a díjra készített elégedettségi felmérést egyebek mellett azt vizsgálva, mennyire összetartó a csapat, milyen az iroda, van-e lehetőség szakmai fejlődésre, marad-e idő a magánéletre és így tovább. A díjra eddig több mint 200 cég jelentkezett, a még folyamatban lévő elégedettségi felmérés alapján azonban már most látható, hogy tudatos, adatokra építő szervezetfejlesztéssel akár 90 százalék fölé is emelkedhet a maradni vágyó kollégák aránya.

Alanyi jogon járó ösztöndíjat adna a gyáriparosok szövetsége
Új javaslattal állt elő a hazai szakképzés megújítására a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége. A német duális szakképzés 2030-ig tartó, megújított rendszerét tekintették irányadónak a több mint két évig tartó munka során.
Tűt a szénakazalban – RTLS megoldással
Az elmúlt években már nélkülözhetetlenné vált a logisztika minden ágában a logisztikai egységek (dobozok, ládák, raklapok stb.) vonalkódos vagy RFID azonosítókkal való ellátása és az azonosítók használatával az ellátási láncban való folyamatos követésük.
Sebezhető adatokból áll emberi énünk
Informatikai biztonságról ma már egyre szélesebb körben beszélünk - egészen a gyermekeinket és a családunkat fenyegető veszélyektől a social media profilunk adataival való visszaélésen át a vállalati információk megóvásáig.
Soha ennyi és ilyen öreg autó nem volt a magyar utakon
A Bosch megbízásából a Medián ismét elkészítette a magyarországi lakosság autóparkját, autóhasználati szokásait feltérképező felmérését.
Kevesen látják vállalkozásukat technológiai úttörőnek
A kis-és középvállalatok üzleti potenciáljának felmérésére országos reprezentatív kutatást készített az UniCredit Bank az Inspira Research segítségével az 51-1500 millió Ft éves árbevétellel rendelkező cégek körében.