Megvált eAircraft üzletágától a Siemens
A Párizs-Le Bourget-i nemzetközi repülőipari szakkiállításon jelentették be, hogy a Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak.

 

A német technológiai cég azonban nem vonul ki teljesen az ágazatból, tervei szerint  az elektromos repülésre való áttérést digitális megoldás-portfóliójával fogja a továbbiakban is támogatni. „A nemzetközi eAircraft csapatunk Frank Anton vezetésével az elmúlt tíz évben többször is beírta magát a repülés történelemkönyvébe és úttörő szerepet játszik a repülőgépek számára fejlesztett elektromos és hibrid hajtásrendszerek terén” – nyilatkozta Roland Busch, a Siemens vezető munkatársa az értékesítés kapcsán. „A Rolls-Royce-nál tökéletes otthonra talál majd ez az üzletág, és tapasztalataikat az Airbus egyik közvetlen partnerének kezébe helyezzük. Továbbra is együttműködünk a Rolls-Royce-szal, különös tekintettel digitális megoldás-portfóliónkra, hogy elősegítsük a fenntartható, alacsonyabb kibocsátású légiközlekedés terjedését.”

A Siemensen belül start-up jelleggel működő, mintegy 180 főt foglalkoztató Siemens eAircraft a légiközlekedés számára fejleszt elektromos és hibrid hajtásrendszereket. A németországi Münchenben és Erlangenben, valamint Budapesten telephellyel rendelkező részleg olyan partnerekkel működik együtt, mint az Airbus, hogy a 100 kilowattnál kisebb rendszerektől kezdve egészen a megawattos teljesítménnyel rendelkező prototípusait fejlessze – például partnere légitaxija, a CityAirbus számára. A technológia további fejlesztése érdekében az eAircraft 2016-ban lépett partnerségre az Airbus-szal.

A Siemens már mintegy 10 éve foglalkozik a repülőgépek elektromos hajtásrendszeréhez kötődő kutatás-fejlesztéssel, és közben számos rekordot is felállított. A Siemens magyarországi eAircraft részlege 2014-ben kezdte meg működését, és csapata ma mintegy 100 főt számlál. Az általuk kifejlesztett elektromos hajtásrendszerrel azóta már nem csak Magyarországon, hanem az Egyesült Államokban és Németországban is emelkedtek gépek a levegőbe. A tranzakcióval a magyarországi eAircraft csapat is a Rolls-Royce keretén belül folytatja majd munkáját.

„Az elektromos repülés egy jövőbemutató technológia és örömmel nézünk a Rolls-Royce-szal való szorosabb együttműködés elé, hamarosan immár csapatuk részeként. A magyarországi kollégák területükön a legjobbak közé tartoznak, és segítségükkel Magyarország számára prominens helyet vívtunk ki az elektromos repülés terén. Köszönjük a Siemensnek, hogy lehetőséget adott arra, hogy úttörő munkát végezhessünk. Mostantól új lehetőségek nyílnak meg előttünk, és örömmel nézünk ezek elé” – nyilatkozta Dr. Balázs Gergely György, a magyarországi eAircraft csapat vezetője.

7 ezer milliárdot hozhat a mesterséges intelligencia
Elkészült a Kormány Mesterséges Intelligencia (MI) Stratégiája, amely a MI térhódításával jelentkező technikai és a humán-tudomány területére tartozó kérdésekre keres választ.
Megjelent az Eplan Platform legújabb verziója
Február közepétől elérhető az Eplan Platform legújabb, 2.9-es verziója számos új funkciókkal, melyek az alkalmazók munkáját még hatékonyabban támogatják.
Gyártás egyre okosabban
Mind többet költenek a gyártó vállalatok működésük digitális átalakítására – már közel 70 százalékuknál fut valamilyen okosgyár-kezdeményezés, az iparág európai szereplői pedig élenjárnak a mesterséges intelligencia alkalmazásában, tárta fel a Capgemini.
Épül a világ legnagyobb cobotközpontja
32 ezer négyzetméteren épül az a robotikai központ, amely a Mobile Industrial Robots és az Universal Robots 36 millió dolláros befektetésének eredményeként a jövőben a cobotok fejlesztésének és gyártásának központja lesz.
Nem segíti a műszaki szakképzést az új Nemzeti alaptanterv
Az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség megítélése szerint az új Nemzeti Alaptanterv ezúttal is figyelmen kívül hagyta a szakmai szervezetek és a gazdasági szereplők véleményét és továbbra sem hagy elegendő időt és teret a gyakorlati kompetenciák, készségek és képességek fejlesztésére.