Megvált eAircraft üzletágától a Siemens
A Párizs-Le Bourget-i nemzetközi repülőipari szakkiállításon jelentették be, hogy a Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak.

 

A német technológiai cég azonban nem vonul ki teljesen az ágazatból, tervei szerint  az elektromos repülésre való áttérést digitális megoldás-portfóliójával fogja a továbbiakban is támogatni. „A nemzetközi eAircraft csapatunk Frank Anton vezetésével az elmúlt tíz évben többször is beírta magát a repülés történelemkönyvébe és úttörő szerepet játszik a repülőgépek számára fejlesztett elektromos és hibrid hajtásrendszerek terén” – nyilatkozta Roland Busch, a Siemens vezető munkatársa az értékesítés kapcsán. „A Rolls-Royce-nál tökéletes otthonra talál majd ez az üzletág, és tapasztalataikat az Airbus egyik közvetlen partnerének kezébe helyezzük. Továbbra is együttműködünk a Rolls-Royce-szal, különös tekintettel digitális megoldás-portfóliónkra, hogy elősegítsük a fenntartható, alacsonyabb kibocsátású légiközlekedés terjedését.”

A Siemensen belül start-up jelleggel működő, mintegy 180 főt foglalkoztató Siemens eAircraft a légiközlekedés számára fejleszt elektromos és hibrid hajtásrendszereket. A németországi Münchenben és Erlangenben, valamint Budapesten telephellyel rendelkező részleg olyan partnerekkel működik együtt, mint az Airbus, hogy a 100 kilowattnál kisebb rendszerektől kezdve egészen a megawattos teljesítménnyel rendelkező prototípusait fejlessze – például partnere légitaxija, a CityAirbus számára. A technológia további fejlesztése érdekében az eAircraft 2016-ban lépett partnerségre az Airbus-szal.

A Siemens már mintegy 10 éve foglalkozik a repülőgépek elektromos hajtásrendszeréhez kötődő kutatás-fejlesztéssel, és közben számos rekordot is felállított. A Siemens magyarországi eAircraft részlege 2014-ben kezdte meg működését, és csapata ma mintegy 100 főt számlál. Az általuk kifejlesztett elektromos hajtásrendszerrel azóta már nem csak Magyarországon, hanem az Egyesült Államokban és Németországban is emelkedtek gépek a levegőbe. A tranzakcióval a magyarországi eAircraft csapat is a Rolls-Royce keretén belül folytatja majd munkáját.

„Az elektromos repülés egy jövőbemutató technológia és örömmel nézünk a Rolls-Royce-szal való szorosabb együttműködés elé, hamarosan immár csapatuk részeként. A magyarországi kollégák területükön a legjobbak közé tartoznak, és segítségükkel Magyarország számára prominens helyet vívtunk ki az elektromos repülés terén. Köszönjük a Siemensnek, hogy lehetőséget adott arra, hogy úttörő munkát végezhessünk. Mostantól új lehetőségek nyílnak meg előttünk, és örömmel nézünk ezek elé” – nyilatkozta Dr. Balázs Gergely György, a magyarországi eAircraft csapat vezetője.

Nagy kihívás a magyar cégeknek a kibertámadások kivédése
A magyar informatikai szakemberek 67 százaléka az ügyféladatok védelmét tartja a vállalatok előtt álló legkritikusabb kihívásnak - derül ki a Panda Security felméréséből, amely arra is rámutatott: az elmúlt egy évben a válaszadó cégek 60 százalékát érte eredményes kibertámadás.
Kibervédelem ipari méretekben
A vállalatok több mint 80 százaléka az IIoT-technológiák bevezetésekor nem dolgozott még ki formális intézkedési tervet a kiberbiztonsági helyzetek hatékony kezeléséhez.
Új korszak a gyártásban
A mobilitás kiaknázása az automatizálás következő lépcsőfokát jelenti az ipar 4.0 megoldások terén. Az autonóm módon navigáló robotok gyorsak, pontosak és akár egy repülőgépet is elvisznek a hátukon.
Gyűjtögető kiberbűnözők a gyárban
Az ipari környezetek eredményes védelméhez a vállalatoknak nemcsak saját adataik, hálózatuk és rendszereik, hanem teljes IIoT-ökoszisztémájuk kiberbiztonságáról gondoskodniuk kell.
Hét kérdés 3D nyomtatás előtt - technológia és az alapanyag kiválasztása
Manapság számtalan, különféle 3D nyomtatási technológia és alapanyag közül választhatunk, és az eljárások száma idővel csak nőni fog.