Megéri a kiberbiztonságba fektetni
Azok a vállalatok, amelyek a kiberbiztonságot digitális üzleti stratégiájuk részévé teszik, eredményesebbek versenytársaiknál – derül ki a PwC Digital Trust Insights felméréséből.

 

A több mint háromezer cégvezető és informatikai szakember részvételével készült globális felmérés válaszadóinak legfelső 25%-a nemcsak a kiberbiztonságban jár élen, hanem ezáltal értékteremtésben, és üzletileg is eredményesebbek. Ők így a piacvezető úttörők, avagy élenjárók. A pénzügyi szolgáltatási ágazat, valamint a technológiai, média- és távközlési (TMT) szektor különösen jól reprezentált a vezető csoportban.

„Az élenjárók leginkább abban különböznek társaiktól, hogy üzleti és kiberbiztonsági stratégiáikat összehangolják, kockázatalapú megközelítést alkalmaznak, és koordinálják a kockázatkezeléssel foglalkozó csapataik munkáját” – hangsúlyozta Major Andrea, a PwC Magyarország Vállalati kockázatkezelési részlegének cégtársa.

A digitális átalakulástól leginkább bevételnövekedést remélő úttörő válaszadók közül 10-ből 9-en azt mondták, hogy a várakozásaiknak megfelelő vagy azt meghaladó eredményeket értek el (szemben a többi válaszadó 66%-ával). Az élenjárók sokkal optimistábbak cégük bevételeit és nyereségük lehetséges növekedését illetően: 57%-uk 5%-os vagy azt meghaladó bevételnövekedést vár, 53%-uk pedig 5%-os vagy azt meghaladó profitnövekedésére számít.

Az élenjáró vállalatok között sok a nagyvállalat, ugyanis a legalább 1 milliárd dollár értékű cégek válaszadóinak 38%-a úttörő. A pénzügyi szolgáltatási ágazat, valamint a technológiai, média- és távközlési (TMT) szektor különösen jól reprezentált a vezető csoportban. A pénzügyi szolgáltatási ágazathoz köthető válaszadók 33%-a és a TMT iparág válaszadóinak 30%-a úttörő, míg más iparágakban csak a válaszadók negyede számít annak. Földrajzi viszonylatban az EMEA-régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) válaszadóinak mindössze 21%-a úttörő, míg ez az arány az amerikai kontinens és az ázsiai és csendes-óceáni térség válaszadói esetében 30-30%.

 

A PwC Digital Trust Insights felmérésének legfontosabb megállapításai jól szemléltetik azt a vezető szerepet, amelyet az úttörők az alábbi három területen betöltenek:
 
• Kapcsolódás a stratégiához: Az úttörők 65%-a teljes mértékben egyetért azzal az állítással, hogy a kiberbiztonsági csapatuk beépült az üzletmenetbe, ismeri a vállalat üzleti stratégiáját és olyan kiberbiztonsági stratégiával rendelkezik, amely támogatja az üzleti törekvéseket (szemben a nem úttörő válaszadók 15%-ával).
 
• Kockázatalapú megközelítés: Az úttörők 89%-a számolt be arról, hogy kiberbiztonsági csapataik folyamatosan részt vesznek a vállalat üzleti átalakulásával vagy digitális projektjeivel kapcsolatos kockázatok kezelésében (szemben a többi válaszadó 41%-ával).
 
Összehangolt végrehajtás: Az úttörők 77%-a teljes mértékben egyetért abban, hogy a kiberbiztonsági csapatuk és a felső vezetők között megfelelő mértékű az együttműködés ahhoz, hogy megértsék a vállalat fő üzleti tevékenységeivel kapcsolatos kockázatvállalási kedvét (szemben a többi válaszadó 22%-ával).

 

„Az úttörők a digitális bizalom megteremtésére helyezik a hangsúlyt, és ezeket a stratégiákat proaktív, megelőző és rugalmas módon építik be az üzletvitelükbe, szemben azokkal a társaikkal, akik elsősorban reaktív módon akarják csökkenteni a kiberfenyegetések működésükre gyakorolt hatásait” – mondta Major Andrea. Tíz élenjáró közül több mint nyolc úgy nyilatkozott, hogy az új digitális kockázatokat időben felismerik és még azelőtt kezelik, mielőtt partnereiket vagy ügyfeleiket érintette volna (a többi válaszadó esetében ez az arány 60%).

„A kutatás rámutat arra, hogy a sikeres stratégiákban a kiberbiztonság nem egy szükséges hátráltató tényező vagy megfelelési kényszer, hanem megfelelően integrálva igazi értékteremtő és versenyelőnyt jelentő faktorrá válik. Az üzleti gondolkodásba és tervezésbe építve, kockázat alapon, integráltan és stratégiai partnerként működve a kiberbiztonsági csapatok szervesen hozzájárulnak a vállalat sikeréhez” – tette hozzá Gyimesi Csaba, a PwC Magyarország Vállalati kockázatkezelési részlegének igazgatója.

Évente fél deci olajat is belélegezhet egy CNC gépkezelő
A hazai gyárak levegőjének olajköd-tartalmára vonatkozó magyar szabályozási határérték 16-szorosan meghaladja az egészségkárosítás szintjét, és többszöröse a más európai országokban érvényes normáknak - hívja fel a figyelmet a Gold Communications közleménye.
Mindennapi technológiai eszközök és ami mögöttük van
Szinte már természetesnek vesszük, hogy a technológiai eszközök körül vesznek minket, de sok esetben bele sem gondolunk, hogyan működnek.
A pneumatikus robotika találkozik a mesterséges intelligenciával
A robotika bionikai megközelítése mindig is szorosan kapcsolódott a Festo kutatás-fejlesztési projektjeihez. Ezek legfontosabb célja olyan új technológiai platformok létrehozása, melyek még hatékonyabb automatizálást tesznek lehetővé számos iparágban.
Az új technológiákból táplálkozik az innováció
Október 16-23. között Düsseldorfban a K 2019 szakvásáron a műanyag- és gumiipar több mint háromezer vállalata mutatja be termékeivel és szolgáltatásaival, hogy miként lesz termelékeny és felelősségteljes ma, holnap és holnapután.
Nemzetközi szinten is versenyképesen
Tüzeléstechnikai szimulációk, tavak és folyók modellezése, vagy éppen csillagászati távcsövek fejlesztése - egyebek mellett ezekre is láthattak példát azok a szakemberek, akik április 11-én részt vettek a XVIII. eCon Konferencia - ANSYS Felhasználói Találkozón.