Korszerű csapágy-technológia elektromos járművekhez
A 2019. május 19. és 22. között megrendezett 32. Nemzetközi Elektromos Jármű Szimpóziumon (EVS 32) mutatta be az SKF az elektromos hajtásláncok hatékonyságnövelése érdekében végzett legújabb fejlesztéseit.

 

Az elektromos járművek (EV) értékesítése drasztikus növekedés előtt áll. Az IHS Market piackutató vállalat legújabb jelentése szerint ezek a járművek 2040-re a kulcsfontosságú piacokon értékesített új autók több mint 30 százalékát teszik majd ki, szemben a 2016-os 1 százalékos piaci aránnyal. Anthony Simonin, az SKF EV és HEV Kompetencia Központ igazgatója így nyilatkozott: „Az elektromos járművek hatékony működéséhez a meghajtómotorokat nagyon magas fordulatszámon – akár 30 000 fordulat/perc, azaz egy hagyományos ipari motor fordulatszámának háromszorosán – kell üzemeltetni, és ez hatalmas megterhelést jelent az alkalmazott csapágyakra nézve.”

Lényegesen magasabb üzemidő

Az érdeklődő szakemberek a kiállításon megismerhették azokat az új kivitelű csapágyakat és polimer kosarakat, amelyek jól tűrik a magasabb fordulatszámokat, a nagyobb gyorsulást, és a motorok által termelt hőt, valamint azokat a kenőanyagokat, amelyek ilyen körülmények között is hatékonyak maradnak. Emellett példákat láthattak arra, hogy a motorok magas fordulatszámon való működésekor előforduló, a frekvenciaváltó által létrehozott nagyfrekvenciájú feszültség miatt kialakuló áramszivárgás okozta problémákra milyen szigetelési megoldásokat fejlesztett a cég.

 

 

Az áramszivárgás a hagyományos, elektromosan vezető acél csapágyak felszínén kipattogzódást okozhat, ami katasztrofális meghibásodáshoz vezethet. A természetes szigetelőképességgel rendelkező kerámiából készült SKF hibrid csapágyak kiküszöbölik ezt a problémát. Az acél csapágyakhoz viszonyítva a hibrid csapágyak akár tízszeres üzemi élettartamot is elérhetnek, kevesebb kenést igényelnek, és a 40 százalékkal alacsonyabb sűrűségüknek köszönhetően alacsonyabb üzemi hőmérsékleten képesek működni.

Az SKF egy másik megoldáson is dolgozik az áramszivárgás problémájának leküzdésére. Úgy tűnik, hogy az a megoldás költséghatékonyabb lesz, mint a hibrid csapágyak használata. Erről, valamint a vezetőképességgel kapcsolatos új fejlesztésekről is részletes információkhoz jutottak az SKF standját felkereső érdeklődők. Az SKF a kiállításon mutatta be az autóipari hajtásláncokban való használatra tervezett alacsony súrlódású kúpgörgős csapágyakat (TRB), amelyek a hagyományos TRB csapágyakkal összehasonlítva mintegy 50 százalékkal csökkentik a súrlódás okozta teljesítményveszteséget. A látogatók találkozhattak az SKF szakembereivel is, hogy megismerhessék a hibrid és teljesen elektromos hajtásláncokhoz rendelkezésre álló meglévő csapágy-megoldások széles választékát.

„A jövő az elektromos járműveké. Bár jelenleg a piac viszonylag kis részét teszik ki, azonban létfontosságú, hogy a különböző alkatrészek – például a csapágyak – továbbfejlesztésével a lehető leghatékonyabbá és megbízhatóbbá tegyük ezeket a járműveket addigra, mire elérik a nagyobb értékesítési volument” – hangsúlyozta Anthony Simonin.

Nagy kihívás a magyar cégeknek a kibertámadások kivédése
A magyar informatikai szakemberek 67 százaléka az ügyféladatok védelmét tartja a vállalatok előtt álló legkritikusabb kihívásnak - derül ki a Panda Security felméréséből, amely arra is rámutatott: az elmúlt egy évben a válaszadó cégek 60 százalékát érte eredményes kibertámadás.
Kibervédelem ipari méretekben
A vállalatok több mint 80 százaléka az IIoT-technológiák bevezetésekor nem dolgozott még ki formális intézkedési tervet a kiberbiztonsági helyzetek hatékony kezeléséhez.
Új korszak a gyártásban
A mobilitás kiaknázása az automatizálás következő lépcsőfokát jelenti az ipar 4.0 megoldások terén. Az autonóm módon navigáló robotok gyorsak, pontosak és akár egy repülőgépet is elvisznek a hátukon.
Gyűjtögető kiberbűnözők a gyárban
Az ipari környezetek eredményes védelméhez a vállalatoknak nemcsak saját adataik, hálózatuk és rendszereik, hanem teljes IIoT-ökoszisztémájuk kiberbiztonságáról gondoskodniuk kell.
Hét kérdés 3D nyomtatás előtt - technológia és az alapanyag kiválasztása
Manapság számtalan, különféle 3D nyomtatási technológia és alapanyag közül választhatunk, és az eljárások száma idővel csak nőni fog.