Korszerű csapágy-technológia elektromos járművekhez
A 2019. május 19. és 22. között megrendezett 32. Nemzetközi Elektromos Jármű Szimpóziumon (EVS 32) mutatta be az SKF az elektromos hajtásláncok hatékonyságnövelése érdekében végzett legújabb fejlesztéseit.

 

Az elektromos járművek (EV) értékesítése drasztikus növekedés előtt áll. Az IHS Market piackutató vállalat legújabb jelentése szerint ezek a járművek 2040-re a kulcsfontosságú piacokon értékesített új autók több mint 30 százalékát teszik majd ki, szemben a 2016-os 1 százalékos piaci aránnyal. Anthony Simonin, az SKF EV és HEV Kompetencia Központ igazgatója így nyilatkozott: „Az elektromos járművek hatékony működéséhez a meghajtómotorokat nagyon magas fordulatszámon – akár 30 000 fordulat/perc, azaz egy hagyományos ipari motor fordulatszámának háromszorosán – kell üzemeltetni, és ez hatalmas megterhelést jelent az alkalmazott csapágyakra nézve.”

Lényegesen magasabb üzemidő

Az érdeklődő szakemberek a kiállításon megismerhették azokat az új kivitelű csapágyakat és polimer kosarakat, amelyek jól tűrik a magasabb fordulatszámokat, a nagyobb gyorsulást, és a motorok által termelt hőt, valamint azokat a kenőanyagokat, amelyek ilyen körülmények között is hatékonyak maradnak. Emellett példákat láthattak arra, hogy a motorok magas fordulatszámon való működésekor előforduló, a frekvenciaváltó által létrehozott nagyfrekvenciájú feszültség miatt kialakuló áramszivárgás okozta problémákra milyen szigetelési megoldásokat fejlesztett a cég.

 

 

Az áramszivárgás a hagyományos, elektromosan vezető acél csapágyak felszínén kipattogzódást okozhat, ami katasztrofális meghibásodáshoz vezethet. A természetes szigetelőképességgel rendelkező kerámiából készült SKF hibrid csapágyak kiküszöbölik ezt a problémát. Az acél csapágyakhoz viszonyítva a hibrid csapágyak akár tízszeres üzemi élettartamot is elérhetnek, kevesebb kenést igényelnek, és a 40 százalékkal alacsonyabb sűrűségüknek köszönhetően alacsonyabb üzemi hőmérsékleten képesek működni.

Az SKF egy másik megoldáson is dolgozik az áramszivárgás problémájának leküzdésére. Úgy tűnik, hogy az a megoldás költséghatékonyabb lesz, mint a hibrid csapágyak használata. Erről, valamint a vezetőképességgel kapcsolatos új fejlesztésekről is részletes információkhoz jutottak az SKF standját felkereső érdeklődők. Az SKF a kiállításon mutatta be az autóipari hajtásláncokban való használatra tervezett alacsony súrlódású kúpgörgős csapágyakat (TRB), amelyek a hagyományos TRB csapágyakkal összehasonlítva mintegy 50 százalékkal csökkentik a súrlódás okozta teljesítményveszteséget. A látogatók találkozhattak az SKF szakembereivel is, hogy megismerhessék a hibrid és teljesen elektromos hajtásláncokhoz rendelkezésre álló meglévő csapágy-megoldások széles választékát.

„A jövő az elektromos járműveké. Bár jelenleg a piac viszonylag kis részét teszik ki, azonban létfontosságú, hogy a különböző alkatrészek – például a csapágyak – továbbfejlesztésével a lehető leghatékonyabbá és megbízhatóbbá tegyük ezeket a járműveket addigra, mire elérik a nagyobb értékesítési volument” – hangsúlyozta Anthony Simonin.

Gyorsabb eszközadat elérés segíti a tervezőket
Idén június elején jelent meg az alkatrész- és eszközadatok elérését online lehetővé tevő Eplan Data Portal legújabb verziója.
Termelésütemezés napjainkban
"Egy termelésütemező rendszerbe való beruházás sokkal nagyobb érték, mint egy gépberuházás! De ezt ma még sokan nem értik! De amikor majd ők is rálépnek erre az útra, és megismerik a lean-t, a termelésütemezést, akkor majd megértik ennek az értékét!"
Kvantum algoritmusok a szén-dioxid-leválasztás fejlesztésére
A Total-csoport többévre szóló partnerségi megállapodást kötött az egyesült királyságbeli Cambridge Quantum Computing (CQC) startup céggel a szén-dioxid-leválasztási, -hasznosítási és -tárolási (CCUS) technológiák kutatására. A partnerség célja az új kvantum algoritmusok fejlesztése a szén-dioxid-leválasztáshoz szükséges anyagok javítása érdekében.
Változás a villamossági szerelvények jelölésében
Július elsejétől a „gyermekvédelem” kifejezés helyett más jelöléssel kell ellátni a gyermekek megóvása érdekében speciális biztonsági megoldással készült dugaljakat a német VDE szabványügyi testület döntése szerint.
A feltörekvő technológiák új adatvédelmi kihívásokat jelentenek
Az adatvesztés teljes költsége az elmúlt 12 hónapban átlagosan több mint 1 millió dollárra nőtt szervezetenként. A cégek több mint fele küzd azzal, hogy megfelelő adatvédelmi megoldásokra találjon a legújabb technológiákhoz.