Korszerű csapágy-technológia elektromos járművekhez
A 2019. május 19. és 22. között megrendezett 32. Nemzetközi Elektromos Jármű Szimpóziumon (EVS 32) mutatta be az SKF az elektromos hajtásláncok hatékonyságnövelése érdekében végzett legújabb fejlesztéseit.

 

Az elektromos járművek (EV) értékesítése drasztikus növekedés előtt áll. Az IHS Market piackutató vállalat legújabb jelentése szerint ezek a járművek 2040-re a kulcsfontosságú piacokon értékesített új autók több mint 30 százalékát teszik majd ki, szemben a 2016-os 1 százalékos piaci aránnyal. Anthony Simonin, az SKF EV és HEV Kompetencia Központ igazgatója így nyilatkozott: „Az elektromos járművek hatékony működéséhez a meghajtómotorokat nagyon magas fordulatszámon – akár 30 000 fordulat/perc, azaz egy hagyományos ipari motor fordulatszámának háromszorosán – kell üzemeltetni, és ez hatalmas megterhelést jelent az alkalmazott csapágyakra nézve.”

Lényegesen magasabb üzemidő

Az érdeklődő szakemberek a kiállításon megismerhették azokat az új kivitelű csapágyakat és polimer kosarakat, amelyek jól tűrik a magasabb fordulatszámokat, a nagyobb gyorsulást, és a motorok által termelt hőt, valamint azokat a kenőanyagokat, amelyek ilyen körülmények között is hatékonyak maradnak. Emellett példákat láthattak arra, hogy a motorok magas fordulatszámon való működésekor előforduló, a frekvenciaváltó által létrehozott nagyfrekvenciájú feszültség miatt kialakuló áramszivárgás okozta problémákra milyen szigetelési megoldásokat fejlesztett a cég.

 

 

Az áramszivárgás a hagyományos, elektromosan vezető acél csapágyak felszínén kipattogzódást okozhat, ami katasztrofális meghibásodáshoz vezethet. A természetes szigetelőképességgel rendelkező kerámiából készült SKF hibrid csapágyak kiküszöbölik ezt a problémát. Az acél csapágyakhoz viszonyítva a hibrid csapágyak akár tízszeres üzemi élettartamot is elérhetnek, kevesebb kenést igényelnek, és a 40 százalékkal alacsonyabb sűrűségüknek köszönhetően alacsonyabb üzemi hőmérsékleten képesek működni.

Az SKF egy másik megoldáson is dolgozik az áramszivárgás problémájának leküzdésére. Úgy tűnik, hogy az a megoldás költséghatékonyabb lesz, mint a hibrid csapágyak használata. Erről, valamint a vezetőképességgel kapcsolatos új fejlesztésekről is részletes információkhoz jutottak az SKF standját felkereső érdeklődők. Az SKF a kiállításon mutatta be az autóipari hajtásláncokban való használatra tervezett alacsony súrlódású kúpgörgős csapágyakat (TRB), amelyek a hagyományos TRB csapágyakkal összehasonlítva mintegy 50 százalékkal csökkentik a súrlódás okozta teljesítményveszteséget. A látogatók találkozhattak az SKF szakembereivel is, hogy megismerhessék a hibrid és teljesen elektromos hajtásláncokhoz rendelkezésre álló meglévő csapágy-megoldások széles választékát.

„A jövő az elektromos járműveké. Bár jelenleg a piac viszonylag kis részét teszik ki, azonban létfontosságú, hogy a különböző alkatrészek – például a csapágyak – továbbfejlesztésével a lehető leghatékonyabbá és megbízhatóbbá tegyük ezeket a járműveket addigra, mire elérik a nagyobb értékesítési volument” – hangsúlyozta Anthony Simonin.

Túl magas volt az ólomtartalom
A Continental éveken keresztül a megengedettnél magasabb ólomtartalmú alkatrészekkel értékesítette egyes elektronikai készülékeit. A szabálytalanságra a cég maga derített fényt és június elején önként jelentette az illetékes hatóságnál.
Digitalizáció igény szerint
A hazai cégek is folyamatosan keresik a technológiaváltás lehetőségeit, vagyis hogyan tudnának megfelelni a digitális gyártás kihívásainak - mondta Alcsuti Bálint a Komax Thonauer Kft. értékesítési vezetője.
Hatszáz millió forinttal gyújtotta be tíz startup rakétáit az OXO Labs
Gyárak termelési adatai alapján hatékonyságot javító mobil alkalmazás, hatvan nap alatt felépíthető rezsimentes otthon, készpénzmentes fizetési megoldás, új generációs munkahelyi kommunikációs alkalmazás, e-sport tréner.
HyperWorks 2019 - már elérhető a legfrissebb verzió
Az Altair a HyperWorks 2019 verziójában egyesíti a tervezői, a mérnöki és a gyártással foglalkozó csapatok munkáját, ezáltal felgyorsítva a fejlesztési ciklusokat.
Átszervezésre készül a Thyssenkrupp is
Romló eredménye tükrében tevékenysége átszervezésére és elbocsátásokra készül a német Thyssenkrupp acél- és gépipari konszern.