Jövőre indulhat a kompozit repülőgépek gyártása
A világ első elektromos repülőgépét gyártó, Magnus Aircraft Zrt. leányvállalata kizárólagos jogot szerzett egy orosz fejlesztésű négyüléses kisrepülőgép gyártására és értékesítésére - jelentette be a Pécs-Pogányban összeszerelő üzemet és kompozitgyárat létesítő társaság.

 

A tájékoztatás szerint az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) és a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalata, az Aviation Engineering Zrt. között létrejött megállapodás értelmében utóbbi megszerezte a jogokat az Il-103 típusú repülőgép kizárólagos gyártására és világszintű értékesítésére. A kompozit kétüléses szabadidő és oktató repülőgépek fejlesztésével, gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Magnus Aircraft számára ezzel elérhetővé vált a Pécsett gyártott kompozit elemek és a Fusion termékcsalád oroszországi exportja.

Az IL-103 típusú repülőgépet az 1990-es években fejlesztette ki az Ilyushin Design Bureau, mely később 1998-ban orosz gépként elsőként kapott engedélyt az Amerikai Egyesült Államok légügyi hatóságától. A négyüléses repülőgép szélsőséges körülmények között is biztonságos és kényelmes, legfőképpen mindennapi használatra lett kialakítva. A Magnus Aircraft néhány napja jelentette be, hogy megrendelték az első példányt a Magnus Aircraft Zrt. pécs-pogányi repülőtéren lévő gyárában készülő, magyar fejlesztésű, kompozit testű repülőgépeiből.

A pécs-pogányi reptéren lévő összeszerelő üzem már működik, a próbaüzem küszöbön álló megindulása után jövőre már teljes kapacitással tud működni a cég kompozitgyára is, s évi 80-90 – nagyobbrészt exportra szánt – repülőgép előállítását végzi majd. A pécs-pogányi létesítményekben jelenleg hetvenen dolgoznak, az év végén már 110-120 munkatársra lesz szükségük, míg 2020 második felében akár 150 embernek is munkát adhatnak Boros László vezérigazgató tájékoztatása szerint.

A Magnus korábbi ismertetése szerint a cég a világon először fejlesztett ki kompozit anyagokból készülő kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas. Emellett egy olyan gépet, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így alacsonyabb a környezetterhelése és a fenntartási költsége, mint más repülőknek. A fejlesztések során egy több mint 5000 négyzetméteres kompozitelem-gyártó üzem létesült, emellett egy 1900 négyzetméteres összeszerelő üzem és egy 300 négyzetméteres irodahelyiség épült. A kisebb gyártórészben tavaly október végén indult el a termelés, a kompozitüzem termelése hamarosan megkezdődik. (Fotó: Magnus Aircraft)

Electrosub - nice to connect you
Az idén szeptember 28-30. között immár harmadik alkalommal kerül megrendezésre az Electrosub Konferencia és Kiállítás, ami minden bizonnyal az elsők között teszi majd lehetővé a piaci szereplők számára a rég várt személyes találkozásokat.
Időtálló nagyvállalati mobilmenedzsment-megoldás egyetlen forrásból
Elsősorban a nagyvállalatok életét könnyíti meg az egyszerűen használható, Google Cloudban, finn szerveren futó HMD Enable Pro szolgáltatás.
Versenyképes gyártási ökoszisztéma jött létre
Lezárult a SZTAKI 2016. november 1. és 2021. január 29. között zajló Ipar 4.0. kutatási és innovációs kiválósági központ projektje.
Futballanalitika a felhőben
A Premier League az Oracle-lel együttműködve tovább növeli az egyes mérkőzések izgalmát az új meccsstatisztikák által, melyek mélyebb rálátást nyújtanak a pályán élőben zajló eseményekre.
Ötmillió euróra pályázhatnak a magyar gyártóipari vállalkozások
Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet gyártástechnológiai innovációkat támogató szervezete, a hazánkban is jelenlévő EIT Manufacturing idén is elindítja regionális innovációs programját, a RIS-t (Regional Innovation Scheme).