Ez történne az önvezető autókban
Az autósok elsősorban alvással és szórakozással töltenék az időt az önvezető autókban, ám ha hivatalos útra mennének, akkor inkább dolgoznának az autóvezetés helyett.

 

Legalább is erre jutott öt ország – az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban, Németországban és Franciaországban – kétezerötszáz autósának faggatása alapján a Fraunhofer Institute valamint a stuttgarti központú Horváth & Partners csoport, amelynek a budapesti IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég is tagja. Nem mindegy az sem, hogy hányan ülnek az autóban. Az egyedül utazók 62 százaléka válaszolta, hogy elsősorban aludna vagy pihenne, míg ha legalább két ember van a kocsiban, akkor ők 65 százalékban a szórakozást részesítenék előnyben. (A teljes felmérés a cég honlapján emailben kérhető.)

A megkérdezettek közül legjobban a kínaiak lelkesednek az önvezető autókért. Őket követik a japánok, akik viszont nem szeretnének túl mélyre nyúlni a pénztárcájukba e funkcióért cserébe. A jelenségnek az a magyarázata, hogy a japánok naponta átlagosan csak 44 percet töltenek a kocsiban, míg az összes megkérdezett átlaga napi 70 perc.

A németek a leginkább visszafogottak, ők tartanak a biztonsági kockázatoktól. Ám azok a németek, akiket érdekel a koncepció, a legnagyobb felárat lennének hajlandóak fizetni az önvezetésért: a válaszolók egyharmada akár 1500 eurót is adna e lehetőségért. A franciáknak tetszik leginkább az az ötlet, hogy car sharing formában utazzanak önvezető autóban. Az amerikaiak ezzel szemben nem szívesen mondanának le a saját kocsiról. A reprezentatív online felmérésben mindegyik országból 500-an vettek részt.

Évente fél deci olajat is belélegezhet egy CNC gépkezelő
A hazai gyárak levegőjének olajköd-tartalmára vonatkozó magyar szabályozási határérték 16-szorosan meghaladja az egészségkárosítás szintjét, és többszöröse a más európai országokban érvényes normáknak - hívja fel a figyelmet a Gold Communications közleménye.
Mindennapi technológiai eszközök és ami mögöttük van
Szinte már természetesnek vesszük, hogy a technológiai eszközök körül vesznek minket, de sok esetben bele sem gondolunk, hogyan működnek.
A pneumatikus robotika találkozik a mesterséges intelligenciával
A robotika bionikai megközelítése mindig is szorosan kapcsolódott a Festo kutatás-fejlesztési projektjeihez. Ezek legfontosabb célja olyan új technológiai platformok létrehozása, melyek még hatékonyabb automatizálást tesznek lehetővé számos iparágban.
Az új technológiákból táplálkozik az innováció
Október 16-23. között Düsseldorfban a K 2019 szakvásáron a műanyag- és gumiipar több mint háromezer vállalata mutatja be termékeivel és szolgáltatásaival, hogy miként lesz termelékeny és felelősségteljes ma, holnap és holnapután.
Nemzetközi szinten is versenyképesen
Tüzeléstechnikai szimulációk, tavak és folyók modellezése, vagy éppen csillagászati távcsövek fejlesztése - egyebek mellett ezekre is láthattak példát azok a szakemberek, akik április 11-én részt vettek a XVIII. eCon Konferencia - ANSYS Felhasználói Találkozón.