Egerbe helyezi át brémai termelését a Bosch
A megváltozott piaci feltételek miatt a Bosch átszervezi kormányoszlop üzletágát Európában, a gyártás a jövőben a vendôme-i (Franciaország) és az egri telephelyen koncentrálódik

 

A két telephelyen jelenleg is gyártják ezt a terméket. A tervek szerint a brémai termelést leállítják és áthelyezik Egerbe, emiatt a német üzemben mintegy 240 állás fog megszűnni. A leépítés kapcsán a Bosch hamarosan egyeztetéseket kezdeményez a munkavállalók érdekképviseletével – tették hozzá. Jelezték: Brémában a Bosch Automotive Steering a fejlesztésre kívánja helyezni a hangsúlyt a jövőben. A jelenlegi és jövőbeli projekteken mintegy 30 tapasztalt szakemberből álló csapat dolgozik majd. Vendôme-ban az átszervezés mintegy 50 munkahely megszűnésével jár, elsősorban a fejlesztési és beszerzési területen. A közlemény kitér arra is: több más ipari vállalathoz hasonlóan a Bosch Automotive Steering is érzi a piac visszaesését, és abból indul ki, hogy a kormányrendszerek iránti kereslet hosszú távon a jelenlegi alacsony szintre áll be. Ezen kívül jelentősen nőtt a verseny- és árnyomás, ami további komoly forgalomcsökkenést hozott ebben az üzleti szegmensben.

A Bosch-csoport világszerte mintegy 410 ezer munkatársat foglalkoztat és 78,5 milliárd euró árbevételt ért el 2018-ban. A cégcsoport négy üzleti területen: a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika végzi tevékenységét. Vezető IoT-vállalatként a Bosch innovatív megoldásokat kínál az intelligens otthonokhoz, az intelligens városokhoz, a hálózatba kapcsolt mobilitáshoz, és a hálózatba kapcsolt gyártáshoz. A Bosch 68 700 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén, világszerte közel 130 telephelyen. A Mobilitási Megoldások a Bosch-csoport legnagyobb üzletága, amely 2018-ban 47,6 milliárd euróval (61 százalékkal) járult hozzá a forgalomhoz. Ezzel a technológiai vállalat a járműipar egyik vezető beszállítója.

Premier a győri Audinál
Az Audi Hungaria megkezdte a mild-hibrid (MHEV, Mild Hybrid Electric Vehicles) hajtásláncú Q3 és Q3 Sportback modellek sorozatgyártását.
Mi kell az Y és Z generációnak
A teljesítmény alapú honoráriumnál vonzóbb a fix, kiszámítható alapbér, és meghatározó a közvetlen felettes vezetői stílusa is a 16-28 éves korosztály számára.
GigaDevice 32 bites RISK-V architektúrájú mikrokontroller
A GigaDevice GD32 sorozatú eszközeivel vezető szerepet tölt be Kína nagy teljesítményű, 32 bites, általános célú mikrokontroller-piacán, első kínai gyártóként kínálva Arm Cortex-M3, Cortex-M4 és Cortex-M23 MCU termékcsaládokat.
Német autóipar - borúra derű
Az autóipar termelésének jelentős csökkenése lefelé húzza a német gazdaságot, és az ágazat strukturális változása kedvezőtlenül hat a munkaerőpiacra - figyelmeztetett a müncheni ifo gazdaságkutató intézet.
Hiba volt lemondani a kötelező nyelvvizsgáról
Csak átmeneti intézkedésként tartja fenntarthatónak a felsőoktatási felvételihez előírt kötelező nyelvvizsga eltörléséről szóló kormányhatározatot az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség (EJMSZ).