Automatizált szerszámgép-kiszolgálás
Automatikus be- és kirakodás néhány lépésben: a Schunk új MTB alkalmazáskészletei leegyszerűsítik a szerszámgépek kobotokkal történő részleges automatizálását.

 

A fémforgácsolásra optimalizált megfogók és satuk kombinálhatók a robotspecifikus csatlakozókészletekkel. Ez időt takarít meg a tervezés során, akár 50 százalékkal gyorsabb gépkiszolgálást tesz lehetővé, ezenkívül a szerszámgépek kihasználtságát is javítja. A kobotok tökéletes kisegítők, hiszen nagyon könnyen és mobilan használhatók a munkadarabok be- és kirakodásához. Behelyezik az előgyártmányt és kiveszik az elkészült alkatrészt, így a munkatársak mentesülnek a számukra monoton és megterhelő feladatoktól, ezáltal hasznosabb munka elvégzésére is marad idejük. De hogyan vágjunk bele az automatizálásba? A kérdés nagymértékben leegyszerűsödik a Schunk új MTB alkalmazáskészleteivel.

Megfogás és rögzítés egy forrásból

A Schunk három készletet fejlesztett ki kifejezetten gépkiszolgáláshoz. A helytől és a feladattól függően az alkalmazáskészletek egy vagy dupla megfogóval is elérhetők. Mindegyik készlet egy vagy két univerzális JGP-P megfogót tartalmaz lefúvó fúvókával és zárt szelepdobozzal. A Schunk tavaly év végén dobta piacra a nagy teljesítményű, kétujjas párhuzamos JGP-P megfogót. A „dupla megfogó készlet” maximális termelékenység elérését teszi lehetővé, mivel a két megfogó egy műveletben képes elvégezni a be- és kirakodást, ami közel 50 százalékos időmegtakarítást eredményez.

 

Az új, kényelmesen használható Schunk MTB alkalmazáskészletek megkönnyítik a szerszámgépek kobotokkal történő részleges automatizálását (Forrás: Schunk).

 

Az üzembe helyezés különösen gyors és egyszerű. A Schunk egy harmadik alkalmazáskészletet is elérhetővé tett az automatizált munkadarab-rögzítéshez. Ez a készlet egy nagy teljesítményű satut és egy megfogót kombinál, ezenkívül a kompakt és alacsony karbantartási igényű PGS3 szerszámbefogót szelepkivezetéssel. A szerszámbefogó a beépített karima révén szerelhető a gépasztalra. Mind a megfogó, mind a szerszámbefogó könnyen integrálható a robotvezérlő rendszerbe.

A zárt szelepdoboznak köszönhetően az egyszerűen használható termékkészletek ideálisak munkatér zord környezetében való használatra. A megfogókészlet egy beépített lefúvó fúvókát is tartalmaz, így megszabadítja a gépkezelőt a megterhelő feladatoktól. A szennyeződés és a forgács automatikusan eltávolítódik a saturól és a munkadarabról. Nincs többé szükség a sűrített levegővel történő kézi eltávolításra, és a rögzítési pontok tökéletesen megtisztulnak az újbóli befogáshoz.

Az alkalmazáskészletek Omron, Universal Robots, Techman, Doosan, illetve FANUC kobotokhoz állnak rendelkezésre. Speciális kábelekkel, tömlőkkel, és az egyes robotcsatlakozó készletekkel a gépkezelők néhány lépésben csatlakoztathatják a Schunk kiegészítőket a kobothoz, és a gép máris készen áll az automatizált be- és kirakodásra.

(Címlapkép: illusztráció, Adobe Stock)

Az autonóm robotok piacán erősíti pozícióját a Bosch Rexroth
A német technológiai vállalat egyre meghatározóbb szereplő az Ipar 4.0 világának térnyerését jelző és egyre markánsabb növekedést elérő autonóm mobil robotok (AMR) piacán. Ezt a tényt az utóbbi időszak két meghatározó eseménye is alátámasztja.
A jövő hálózata épül a BME Ipar 4.0 Technológiai Központban
A micro-grid rendszer fejlett energiamenedzsment szoftvereket is tartalmaz, és az oktatás segítése mellett lehetőséget kínál az új technológiák iránt érdeklődő hazai vállalkozások számára is, hogy megismerjék, milyen előnyöket kínálnak ezek a megoldások.
Egyre messzebb kell menni a munkaerőért
Magyarországon évről-évre növekszik az üres álláshelyek száma, ami bizonyos szektorokban már a 2020-as járványhelyzet idején is kritikus szintet ért el.
Friss diploma mellé jól jön a prémium Solid Edge
Az elmúlt években több felmérés, cikk is megjelent azzal kapcsolatban, hogy a pályakezdő mérnökök milyen kihívásokkal néznek szembe a tanulmányaik befejezését követően.
Megszüntetik az A-, és a B-osztályú Mercedesek gyártását
A Handelsblatt német üzleti lap bennfentesekre hivatkozó beszámolója szerint a Mercedes-Benz csoport döntött a középkategóriás autókból álló kínálatának szűkítéséről.