A Xiaomi belép az elektromos járművek piacára
A Xiaomi bejelentette okos elektromos jármű iparágának elindítását. Az üzletág egy 100%-ban a Xiaomi tulajdonában lévő, másfél milliárd amerikai dollár befektetésével indított leányvállalat égisze alatt fog működni.

 

A következő 10 év során a Xiaomi nagyjából további 10 milliárd amerikai dollár befektetését tervezi. Lei Jun a Xiaomi alapítója, elnöke és vezérigazgatója lesz az okos elektromos járművek üzletág vezérigazgatója is. „A döntést a Xiaomi partnereivel folytatott számos egyeztetést követően hoztuk meg, amire egy teljesen új terület felfedezéseként tekintünk” – nyilatkozta Lei Jun.

A Xiaomi stabil alappal rendelkezik ahhoz, hogy egy új területen, az elektromos járművek területén megvesse a lábát. A kiélezett globális okostelefon versenyben mára a Xiaomi kifejlesztette azt a képességet, amivel bámulatos termékek megalkotására képes. Kutató-fejlesztő részlege több mint 10 ezer jól képzett szakembert foglalkoztat, felépítette az IoT eszközök minden eddiginél szélesebb hálózatát, és Xiaomi rajongók hadának támogatását élvezi világszerte. 2020 végén a vállalat 16 milliárd amerikai dollárnak megfelelő készpénztartalékkal rendelkezett.

A 2010-ben alapított Xiaomi az innováció elkötelezettje, folyamatos termékdiverzifikációra törekszik. Az évek során számos díjnyertes terméket, többek között okostelefonokat és AIoT eszközöket mutatott be. 2020-ra a Xiaomi lett a világ harmadik legnagyobb mobiltelefongyártója. 2020 negyedik negyedévére a Xiaomi AIoT ökoszisztémájához csatlakoztatott eszközök száma (az okostelefonokat és laptopokat nem számítva) elérte a 325 milliót, aminek köszönhetően a világ egyik legnagyobb fogyasztói IoT platformjává vált.

Az elektromos járművek piacára való belépés bejelentése új korszakot indít a Xiaomi fejlődésében, ami egyértelmű új stratégiai szemléletet vetít a világ elé. A „Smartphone x AIoT” alapstratégia ilyen lendületű megvalósításával a Xiaomi nem csupán szélesíti lehetőségeit az okostelefonok innovációja terén, de az AIoT használatával megvalósuló új smart living koncepcióját is rendszerszinten támogatja azzal, hogy átfogó, kényelmes és különleges élményekkel gazdagítja a felhasználói életét.

Kizárólag e-mobilitással foglalkozik a Schaeffler új szombathelyi gyára
Az új üzemben 15 ezer négyzetméteren folyik az elektromosmotor-alkatrészek- és rendszerek fenntartható gyártása.
A cégek többsége nehezen állna talpra egy kibertámadás után
A zsarolóvírusok jelentette állandó fenyegetés, valamint a feltörekvő technológiák, például a felhőalapú alkalmazások, a Kubernetes-tárolók és a mesterséges intelligencia használata számos adatvédelmi kihívást állít a vállalkozások elé.
Zöldülés előtt a világháló
A környezeti terhelés csökkentését célzó intézkedések a gazdaság és a mindennapi élet legtöbb területén állandó témává váltak az elmúlt években. 2025-re az informatikai szektor számára is a fenntarthatóság kérdésköre lesz az egyik legfontosabb prioritás.
Jövőorientált energetikai automatizáció
Az alacsony szén-dioxid kibocsátású energiatermelésre történő átállás nagy kihívások elé állítja az energiaipart: a célok eléréséhez nem lesz elegendő az erőművek és alállomások automatizálása és folyamatos felügyelete.
A beléptetőkártyás munkaidő-nyilvántartás adatvédelmi alapszabályai
A COVID-19 jelentős változást hozott az irodahasználati szokásokban, melynek következtében hosszabb távon az úgynevezett hibrid munkavégzés hódíthat teret. De felmerülhet a kérdés, hogy miként tartható be, hogyan ellenőrizhető az irodai jelenlét egy ilyen rendszerben.