A nagy terhek is kenésmentesen állíthatók be
A nagy igénybevétellel járó alkalmazásokhoz készült kopásálló dryspin menetes anya költséghatékony alternatívát jelent a golyósorsókkal szemben.

 

Műanyagból és nagy terheléshez? Az igus ezúttal bebizonyította, hogy az új kialakítású orsóanyával megvalósítható ez a kombináció. A fröccsöntött polimer dryspin JGRM anya költséghatékony alternatívát kínál a golyósorsóanyákkal szemben. Az új kenésmentes és kopásálló kialakítás nagy terhek mozgatásához is alkalmas. Nagyobb axiális terhelés esetén az új orsóanya rozsdamentes acél nyomólappal ellátott, nagy igénybevételhez tervezett „Heavy Duty” változatban is kapható.

Legyen szó építőipari gépekről, aktuátorokról vagy éppen napkövető napelemforgató rendszerekről, a csavarorsóknak számos különféle alkalmazásban kell nagy terheket mozgatniuk biztonságosan és megbízhatóan. Az igus pedig éppen az ilyen alkalmazásokhoz fejlesztette ki legújabb menetes anyáját. „Az új JGRM erős alternatív megoldást kínál a golyósorsóanyákkal szemben” – mondta el Thorben Hendricks, az igus GmbH orsótechnológiával foglalkozó részlegének vezetője.

 

 

„Az anya új kialakítása úgy osztja el a radiális és az axiális terhelést, hogy a hagyományos peremes orsóanyákkal szemben a nagyobb erők is elnyelhetők legyenek.” Az új típus a golyósorsók csatlakoztatási méretein és menetemelkedésén alapul, ezért könnyen cserélhető. Az anya többféle módon is beszerelhető: Fel- és lecsavarozható, illetve furatba is szerelhető. A menet-központosító csap, a kulccsal ellentartható formájú felület révén az elforgást megakadályozó funkció, valamint a négy M6-os belső kulcsnyílású csavar használata megkönnyíti a beszerelést.

Az anya az igus kölni üzemében fröccsöntéssel készül, ezért nagyon könnyű és költségtakarékos. A polimer orsóanyák feleannyiba kerülnek, mint a golyósorsós rendszerek. A nagy teljesítményű iglidur J polimerek használatának köszönhetően az anya súrlódási együtthatója nagyon alacsony. Mivel nincsenek golyók, a menetek peremei pedig le vannak kerekítve, a csavarorsó rendkívül finoman működik. Ráadásul a száraz kenőanyagok használatának köszönhetően az orsóanya nem igényel külső kenést, amelyből a kenőanyag visszakerülne a környezetbe. „Olyan karbantartásmentes megoldást kínálunk ügyfeleinknek, amely ellenáll a pornak és a szennyeződéseknek” – emelte ki Hendricks.

A nagyobb axiális terheléshez az igus kifejlesztette a JGRM orsóanya rozsdamentes acél nyomólappal ellátott, nagy igénybevételhez tervezett változatát is. A peremméret azonban változatlan maradt. A rozsdamentes acélból készült nyomólapot az anyára szerelik fel, hogy megnövelje a teherfelvevő felületet az erő elosztása érdekében. A csavarfejek pedig már nem a műanyaggal érintkeznek. A vállalat saját 3800 négyzetméteres kísérleti laboratóriumában végzett tesztek szerint a nagy igénybevételhez készült „Heavy Duty” változat akár 6 MPa-t is képes elnyelni, és akár 50 százalékkal nagyobb terhelést is elbír, mint egy hasonló műanyag peremes anya. Az új orsóanya minden menettípushoz kapható 14–20 milliméteres átmérővel. A leghatékonyabban pedig az igus szabadalmaztatott aszimmetrikus dryspin csavarorsóján működik.

Úton az iparosított mesterséges intelligencia felé
A mesterséges intelligenciával ellátott döntéstámogató rendszerek és alkalmazások bevezetésére irányuló projektek száma rohamos tempóban növekszik, mely a következő években alapfeltétele lehet a versenyben maradásnak.
MES rendszerek új nemzedéke a jövő gyárában
Bár funkcióik szállító és iparági fókusz függvényében eltérhetnek, a MES rendszerek mindegyike a termelékenységet és a minőséget javítja. Új nemzedékük az ipar digitális átalakulásához, az okosgyártáshoz szükséges technológiákat kapcsolja össze.
A Ford szerint is az elektromos autóké a jövő
A Ford 2026 közepére európai személyautó-palettájának 100 százalékában megjelenik a nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtás, 2030-ra pedig a teljes kínálatban elérhető lesz a tisztán elektromos hajtás.
Válságban a tudás a legjobb befektetés
Minden bizonnyal erre a  megállapításra jutottak a Robot-X Kft.-nél is, amikor alig egy éve a Manhattan Akadémiával együttműködve már az  állami felnőttképzési programkövetelmény alapján szervezték át robotkezelő és -programozó képzésüket.
Felgyorsulhat a szoftveralapú járművek fejlesztése
A Bosch és a Microsoft közösen fejlesztenek szoftverplatformot az autók és a felhő közötti zökkenőmentes kapcsolat létrehozására.