A magyarok kedvenc elektromos autója
Hazánkban is egyre népszerűbbek az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, az állami támogatásoknak és a dinamikusan bővülő töltő hálózatnak is.

 

A SentiOne e-autó Social Indexe szerint a magyar online közönség idén eddig 114 ezer alkalommal beszélgetett az elektromos autózásról, megszületett a hatótávpara kifejezés, a legnépszerűbb középkategóriás – 10-15 millió forint közötti árfekvésű –  e-autók közül pedig leggyakrabban a Tesla Model 3 került szóba, sarkában a Nissan LEAF-fel és a Hyundai Ioniq-kal. A SentiOne adatelemzésének alapját az online említések mennyisége mellett azok minősége, és a kommentek érzelmi töltete adta. Ennek alapján készült el az elektromos autókat rangsoroló, számokban kifejezhető Social Index.

A hatótáv a legfontosabb kérdés

A kategóriában legnépszerűbb e-autó a Tesla 3 lett 1915 Social Index pontszámmal, vagyis erről a típusról beszélgettek legtöbbet az internetezők, annak ellenére, hogy az eladásokat tekintve az első 15 modell között nem találkozhatunk vele. A Nissan LEAF (1415) és A Hyundai Ioniq (1292) követik a második és harmadik helyen, a legjobb öt között a BMW i3 és a Skoda ENYAQ iV szerepel még.  A legjobb tízbe három KIA is bejutott.

 

 

A legkedveltebb téma az új, lítium alapú szilárdtest akkumulátorok megjelenése volt, de sokat beszéltek a netezők arról is, hogy elkezdődött az elektromos autók gyártása a kecskeméti Mercedes-gyárban. A harmadik legnépszerűbb diszkurzus a júniustól újra igényelhető állami támogatásokról szólt.

Az elektromos autók kapcsán a SentiOne megvizsgálta külön a pozitív és a negatív tartalmakat is. Az e-autózás előnyeiként többször említik az internetezők az alacsony fenntartási költségeket, az akkumulátorok kiemelkedő teljesítményét, a kényelmes városi használatot és a környezetvédelmi szempontokat is.

Többen panaszkodnak viszont az autók magas ára miatt, és negatív témák között a töltési veszteség is felbukkan. Új szókapcsolatot is alkottak az elektromos autózás kapcsán a netezők, a „hatótávpara” 535-ször szerepelt az elmúlt időszakban, utalva arra, hogy a gyártók által meghatározott hatótáv a valóságban egy töltéssel tényleg megtehető-e vagy sem.

Az elemzés alapját a magyar internetezők portálokon, blogokon, fórumokon, közösségi média felületeken található tartalmai adták. A SentiOne azokat a 2021. január 01. és szeptember 15. között publikusan közzétett online tartalmakat elemezte, amelyekben az elektromos autómárkák megnevezései megjelennek. Az e-autók rangsorát a social index mutatószám alapján határozta meg a SentiOne.

Ismét nagyszabású beruházásba kezd a Schaeffler Szombathelyen
A Magyarországon 3 gyárat üzemeltető és közel 5000 főt foglalkoztató globális autóipari és ipari beszállító cég kevesebb mint két hónappal azután, hogy átadtak egy tisztán e-mobility gyárat Szombathelyen, máris újabb, több mint 5 milliárd forint értékű beruházást indít a városban.
A digitális átállás a villamos hálózatokat is elérte
Világszerte 167 millió háztartás, 23 millió vállalkozás lehet képes 2050-ig arra, hogy saját maga is tiszta energiát termeljen.
Hidrogéntechnológia a hazai vasúti közlekedésben
Az Alstom és a MOL szándéknyilatkozatot írt alá a technológia alkalmazásának vizsgálatára. Az együttműködés Magyarország vasúti közlekedésének egy új korszakát, a nettó zéró kibocsátás megvalósulását jelentheti.
Mit hoz 2022 a vállalkozások számára?
Az év vége közeledtével az üzleti életben is megkezdődik a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is fenntartásokkal tekintenek a jövőbe, miközben a kis- és középvállalkozások számára gyakran valóban a lét a tét.
Hazai fejlesztésű sugárzásmérő védi az űrhajósokat
Az ELKH Energiatudományi Kutatóközpont (EK) által vezetett nemzetközi konzorcium fejleszti a Gateway Hold körüli űrállomás sugárzásmérő rendszerének kísérleti egységét.