A fenntartható mobilitás felé
A haszongépjármű piacon vezető szerepet betöltő Knorr-Bremse kutatás-fejlesztési munkájának jó része Magyarországon zajlik, itt tervezik azokat a jövőbe mutató biztonsági rendszereket, melyek az automatizált vezetés, a mobilitás, a hálózatosítás és a közúti biztonság mérföldkövei.

 

A Knorr-Bremse vállalatcsoport a világ több, mint harminc országában 100-nál is több telephellyel rendelkezik, árbevétele 2017-ben 6,2 milliárd euró volt, melynek közel 6%-át, azaz mintegy 359 millió eurót fordította kutatás-fejlesztésre világszerte. A cég világelső fékrendszer beszállító a teher- és személyszállítás területén, és vezető a növekvő közlekedésbiztonság, hálózatosítás, káros anyag kibocsátás csökkentés, e-mobilitás és az automatizált vezetés területén nyújtott megoldásokban. Az általuk fejlesztett biztonsági, vezetéstámogató és hajtáslánc rendszerek naponta emberek millió számára teszik biztonságossá és gazdaságossá a közlekedést.

A vállalatcsoport Vasúti és Haszonjármű Üzletága is jelen van Magyarországon. Az ezer fős Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. a Haszonjármű Üzletághoz tartozik, székhelye Kecskemét. A cég kutatás-fejlesztési központja Budapesten található, míg Kecskeméten a tesztközpont, a gyártás és az értékesítés kapott helyet. A vállalat mintegy 350 mérnököt foglalkoztat, akiknek nagy része a hazai felsőoktatásból került ki. A két telephelyen a biztonsági rendszereket és azok részegységeit tervezik és tesztelik, illetve új típusú alapanyagok és azok felhasználásának a fejlesztésével is foglalkoznak.

Kihívást jelentő mérnöki feladatok

„Izgalmas forradalom zajlik a közlekedésben, melyet olyan globális megatrendek formálnak, mint a városiasodás, az ökohatékonyság, a digitalizáció és az automatizált vezetés. A magyar mérnökök felkészültsége és kreativitása felbecsülhetetlen érték egy olyan vállalat számára, amely a jövő mobilitási rendszereit fejleszti” – mondta Frank Péter, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. fejlesztési igazgatója.

„A jövő az automatizált járműveké, és mérnökeink már letették névjegyüket ezen a területen. Intézetünkben sok hasonló izgalmas fejlesztéssel tudjuk szolgálni a fuvarozás biztonságát és költséghatékonyságát nap, mint nap. A mérnökeink részt vehetnek már az előfejlesztésben is, de izgalmas járműteszteket is végezhetnek, a termékfejlesztés teljes folyamatában megtalálhatják a számukra legmegfelelőbb feladatot vagy akár gyártási folyamatokat optimalizálhatnak” – tette hozzá a szakember.

A Knorr-Bremse mérnökei az iparágban vezető termékekben és hálózatosított rendszermegoldásokban ötvözik a high-tech anyagokat, szenzorokat, szoftvereket mechanikával, pneumatikával és elektronikával. Az általuk fejlesztett vezetéstámogató rendszerek (automatikus vészfékező, sávelhagyást detektáló, adaptív tempomat, borulásgátló stb.), melyek a közlekedésbiztonságot és az üzemanyag hatékonyságot hivatottak növelni, nem csak a közutakon játszanak fontos szerepet. Talán kevesen tudják, de a zárt telephelyeken már ma is engedélyezett a kamionok autonóm mozgása.

A cég által fejlesztett autonóm telephelyi manőverező rendszer pedig már képes arra, hogy a jármű – akár a vezető távollétében – manőverezzen és rámpára álljon az ilyen helyeken, lehetőséget adva ezzel a sofőr idejének gazdaságosabb felhasználására, hiszen ez idő alatt pihenőidejét is töltheti, vagy akár adminisztrációs teendőit is elvégezheti. Az ilyen rendszerek megtervezése komoly és izgalmas mérnöki feladat, a Knorr-Bremse Kutatás-Fejlesztési központjában ehhez hasonló feladatok várják a mérnököket.

 

A fejlesztési központ legfontosabb megoldásai
 
iTAP (intelligent Trailer Access Point) rendszer  a billenős pótkocsi rakomány-ürítését, gumiabroncs nyomás ellenőrzést és sok más feladatot egy mobiltelefon segítségével lehet kontrollálni
 
Elektronikus rögzítőfék (EPB - Electronic Parking Brake)  javítja az indulás és a megállás biztonságát és kényelmét
 
Szintszabályzó rendszer (Electronic Levelling Control) – különösen gyorsan és nagy pontossággal képes beállítani a plató szintjét, és szükség esetén emelni vagy süllyeszteni a jármű harmadik tengelyét
 
Kamionszimulátor – nagy pontosságú járműdinamikai modell segítségével az egyébként veszélyes manőverek pontos számítására képes.
 

 

Innovációs rendezvénysorozatot indított a Magyar Telekom
A digitális megoldásoknak köszönhetően hamarosan a mainak a töredékére csökkenhet az orvos-beteg találkozások száma, és a műtéti beavatkozások jelentős részénél is precíz robotkarok vehetik majd kezükbe a szikét.
Erősödik az igény a rugalmas többfelhős működés iránt
A Fujitsu nyilvánosságra hozott, új vizsgálata a hibrid IT-re és a többfelhős környezetekre jellemző rugalmasság, összehangolási képességek és konszolidált felügyelet iránti igény erősödésére világított rá az agilis többfelhős működés előnyei, valamint a komplexitás és a szállítóhoz kötöttség kockázatai között óvatosan egyensúlyozó szervezetek körében.
Áprilisban ismét országos CAD és CAM verseny diákok részére!
Az Enterprise Group PLM üzletág filozófiájának szerves része, valamint szakértő csapatának kiemelt célja a gépészeti tanulmányokat folytató diákok felé irányuló tehetséggondozás. Ennek a tevékenységnek keretében az Enterprise Group közép- és felsőoktatási intézményekkel alakít ki együttműködési rendszereket, melyek magukba foglalják a diákok számára szervezett egyedi képzéseket, előadásokat és szakmai gyakorlati lehetőséget.
A daru korai diagnózisa mikroszkóp alatt
A hullámpapír létrehozása: A Wörth am Rhein (Németország) található Palm papírgyár 6-os (PM6) üzeme évente mintegy 650 000 tonna, 160 g/m2 felületi tömeggel rendelkező, sokoldalú csomagolóanyagot gyárt. Annak érdekében, hogy folyamatosan és biztonságosan szállíthassák ezeket a hatalmas papírtekercseket, a gyárban lévő kétfőtartós híddaruknak mindig hibátlanul kell működniük.
Ne csak a kibertámadásoktól védjük adatainkat!
Az adatközpont fizikai környezetének állapota kritikus fontosságú